Витрати на ремонт ОЗ для підтримання їх у робочому стані є поточними витратами

Автор
експерт з обліку та оподаткування
Витрати для підтримання об’єкта в робочому стані та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигод від його використання(технічний огляд, технічне обслуговування, ремонт тощо), включають до складу витрат звітного періоду

Витрати на ремонт ОЗ для підтримання їх у робочому стані є поточними витратами

Банк проведень: безоплатна передача й отримання товарів

Постанова ВС від 04.01.2023 у справі № 640/10524/20

Контролери під час перевірки вказали, що підприємство віднесло до собівартості продукції/товарів/робіт/послуг витрати на проведення капітального ремонту та заміну комплектуючих основних засобів (ОЗ). І тому порушило: пункти 44.1, 44.2, підпункт 134.1.1 4 Податкового кодексу України, пункт 14 НП(С)БО 7 «Основні засоби».

Платник же доводив, що витрати на ремонт ОЗ здійснив лише для підтримання цих ОЗ у робочому стані без збільшення економічного ефекту. Тому не було підстав для віднесення зазначених витрат до капітальних інвестицій та збільшення первісної вартості ОЗ.

Верховний суд України по даній справі зазначив: вартість робіт, що призводять до збільшення очікуваних майбутніх вигод від об’єкта ОЗ, включають до капітальних інвестицій з майбутнім збільшенням первісної вартості ОЗ. Підставою для визнання капітальними інвестиціями витрат, пов’язаних з поліпшенням ОЗ, є зростання внаслідок цих витрат очікуваного терміну корисного використання об’єкта, кількості та/або якості продукції, робіт чи послуг, що виробляють/надають цим об’єктом.

Прикладами поліпшення є:

  • модифікація, модернізація об’єкта ОЗ з метою подовження терміну корисної експлуатації або збільшення виробничої потужності;
  • заміна окремих частин устаткування для підвищення якості продукції, робіт, чи послуг;
  • запровадження ефективнішого технологічного процесу, що дозволяє зменшити первинно оцінені виробничі витрати;
  • добудова/надбудова будівлі, що збільшує кількість місць/площу будівлі, обсяги та/або якість виконуваних робіт / послуг чи умови їх виконання.

Кошти, витрачені на підтримання об’єкта в робочому стані та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигод від його використання (технічний огляд, технічне обслуговування, ремонт тощо), включають до складу витрат звітного періоду.

У чинному законодавстві щодо обліку ОЗ відсутні визначення капітального або поточного ремонту. Платник має право зарахувати всі витрати на такий ремонт до категорії поточних витрат.

 


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Собівартість продукції підприємства: правила розрахунку

Собівартість — це один з ключових економічних показників будь-якого підприємства. У процесі її розрахунку можуть брати участь не тільки бухгалтер, але й економіст. Якими правилами слід керуватися при розрахунку собівартості продукції, якою вона буває та як її правильно показати в обліку формування собівартості, методи й способи калькулювання, документальне оформлення калькулювання — питання даного огляду
86265

Ремонт орендованого приміщення: облік

Якщо постало питання ремонту орендованого приміщення, то дбати про облік доведеться точно бухгалтеру. Облік поточного і капітального ремонту орендованого приміщення, його поліпшення та добудови, нюанси оподаткування – у консультації
45814

Податок на переказ коштів з-за кордону

Отримання переказів коштів з-за кордону зараз актуальне як ніколи. Перекази здійснюють батьки, члени подружжя, діти, інші родичі та не лише вони. Коли та як треба декларувати та сплачувати податки з грошових переказів з-за кордону, коли можна не сплачувати податки з закордонних переказів та які є способи здійснення таких переказів — у консультації
361

Обмеження готівкових розрахунків

Зважати на обмеження готівкових розрахунків доводиться повсякчас. То засновник бажає внести позику готівкою, то працівник надав документи на придбані власним коштом товари. От і постають запитання, чи слід застосовувати обмеження. Нагадаємо про граничні суми розрахунків готівкою і розглянемо декілька ситуацій, пов’язаних із готівковими розрахунками
100748

Суборенда приміщення: договір, бухоблік

У консультації – про суборенду приміщення, зразок договору суборенди приміщення, а також особливості укладання таких договорів, заповнення форми 20-ОПП для суборендодавця та суборендаря, а також бухгалтерські проведення для обох сторін
64678

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді