Міндоходів вважає повернення адміністрування ЄСВ до Пенсійного фонду недоцільним

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

З жовтня минулого року, коли Міндоходів почало адміністрування ЄСВ, надходження внеску стабільно перевищують минулорічні показники

Міністерство доходів і зборів України вважає ініціативи щодо повернення функції з адміністрування єдиного внеску до Пенсійного фонду, які останнім часом лунають у ЗМІ, недоцільними. Як свідчить аналіз, з жовтня минулого року, коли Міндоходів почало адміністрування ЄСВ, надходження внеску стабільно перевищують минулорічні показники та оперативно розподіляються між фондами соціального страхування.

«Про результативність проведеної адмінреформи якнайкраще свідчать показники надходжень ЄСВ. Ми у стислі терміни привели у відповідність до чинного законодавства нормативні документи, завершили всі технічні роботи, удосконалили існуючі процедури адміністрування, розширивши можливості електронного звітування. І все це відбувалося без жодних незручностей для платників та скорочення відрахувань єдиного внеску. Навпаки, його сплата лише зросла», — наголосив в.о. директора Департаменту доходів і зборів фізичних осіб Міндоходів Олександр Ревчук.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

За статистикою відомства лише протягом трьох останніх місяців 2013 року до бюджету було зібрано 50,4 млрд. грн., що майже на 2 млрд. грн. перевищило відповідний показник 2012 року. До того ж зміна адміністратора дозволила в минулому році підвищити середньомісячну сплату єдиного внеску з 15,3 млрд. грн. до 16,8 млрд. грн.

Тенденція до перевищення минулорічних показників зберігається і в поточному році. Так, у першому кварталі 2014 року бюджет отримав на 0,5 млрд. грн. єдиного внеску більше, ніж за відповідний період 2013 року. Крім того, станом на 25 квітня при відсутності надходжень з АР Крим та Севастополя до бюджету вже надійшло 13,1 млрд. грн. єдиного внеску, що на 0,6 млрд. грн. більше аналогічного періоду минулорічного квітня.

За словами Олександра Ревчука така результативність є свідченням ефективності проведених змін в адмініструванні єдиного внеску. До того ж разом зі зміною адміністратора бізнес отримав і спрощення процесу взяття на облік, адже відтоді облікування платників податків та єдиного внеску здійснюється в одному органі за принципом єдності реєстраційних процедур.

Крім того, за рахунок наявності в Міністерстві великої бази платників податків є можливість проведення співставлень даних податкових декларацій та звітностей з ЄСВ, кількості поданих звітних документів тощо.

Для зручності платників Міністерством розроблено автоматичне щоквартальне нарахування сум єдиного внеску фізичним особам — підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування.

«Покладення функції адміністрування єдиного соціального внеску на органи Міністерства доходів і зборів України стало позитивною новелою у напрямі спрощення податкового адміністрування та сприяло скороченню часу платників податків на підготовку та подання відповідної звітності з одного боку, та кількості перевірок та контролюючих органів з іншого боку», — впевнений віце-президент зі стратегічного розвитку Американської торгівельної палати в Україні Тарас Качка.

Розробка електронних сервісів є одним із пріоритетів у роботі Міндоходів. Так, все більшої популярності серед платників ЄСВ набуває сервіс електронного звітування. Для такого дистанційного звітування платникам достатньо лише отримати в Міндоходів безкоштовний цифровий підпис та завантажити відповідне програмне забезпечення.

Так, якщо на момент передачі ЄСВ до Міндоходів кількість звітуючих в електронному вигляді складала лише 38%, то вже у грудні їх кількість зросла до 77%, а за лютий поточного року електронкою прозвітували 93% платників ЄСВ.

«Для підприємців — платників податків зручним є подання звітів до єдиного органу Міндоходів, при цьому зміна бюджетних рахунків у разі передання функцій адміністрування призведе до суттєвих незручностей для платників податків, пов’язаних як із передачею облікових карток, так і зі зміною бюджетних рахунків. А це завжди супроводжується помилками при перерахуванні податкових платежів та, як наслідок, штрафними санкціями, які в умовах економічної кризи можуть стати фінансовим тягарем, не сумісним з подальшою ефективною діяльністю платників податків», — зазначає Генеральний директор Спілки підприємців малих, середніх і приватизованих підприємств України Вячеслав Биковець.

Думку Вячеслава Биковця поділяє і віце-президент УСПП Юлія Дроговоз, яка впевнена, що «передача функцій адміністрування єдиного соціального внеску органам пенсійного фонду є кроком назад, зайвим витрачанням часу та коштів держави на процедури, які є менш ефективними».

«Переживши перехідний період та навівши лад з декларуванням та сплатою єдиного внеску, платники відчули спрощення та ефективність адміністрування єдиного соціального внеску органами доходів і зборів. Найбільшою перевагою стала подача звітності в єдиній інформаційній системі, що скоротила витрати часу та спростила процедуру надання звітності. Крім цього, платники податків отримали можливість користуватися електронними сервісами Міністерства доходів і зборів, зокрема, електронним кабінетом, який надає можливість проведення звірок за всіма податками і зборами, отримання інших довідок та повідомлень з питань адміністрування податків і зборів», — підкреслила Юлія Дроговоз.

Враховуючи, що основним джерелом надходження єдиного внеску є відрахування з фонду оплати праці, фахівці Міндоходів спільно з іншими правоохоронними органами, Держнаглядпраці та місцевою владою проводять перевірки суб’єктів господарювання на дотримання трудового законодавства.

Так, за три місяці поточного року суб’єктам господарювання, які виплачували заробітну плату та інші доходи фізичним особам з порушенням законодавства, донараховано до сплати майже 25 млн. грн. єдиного внеску. Додаткових 17 млн. грн. надійшло до бюджету від громадян, які працювали без укладання трудових угод з роботодавцями та не сплачували внесок до фондів соціального страхування.

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Лікарняні 2025: як розрахувати та нарахувати правильно

Як правильно нарахувати лікарняні? Що врахувати під час розрахунку, як працює електронний листок непрацездатності, що означають його статуси і коли ще можна використати паперовий — пояснюємо все
414555

Військовий збір 2025: ставки з зарплати, приклад розрахунку, штрафи

Військовий збір — це обов’язковий платіж із зарплати, який спрямовують на фінансування ЗСУ. Який військовий збір у 2025 році, як його утримувати, хто є платником, які об’єкти оподаткування, звітність і штрафи — читайте в огляді
242082

Акт виконаних робіт 2025: бланк, зразок і правила заповнення

Акт виконаних робіт — зразок і бланк, які знадобляться для підтвердження послуг або робіт. Бухгалтер оформлює його для належного документування госпоперацій. Завантажуйте приклад акта надання послуг і готовий бланк — у консультації експерта
434987

Аліменти 2025: розмір, оподаткування, відповідальність за несплату + приклади

Який мінімальний розмір аліментів у 2025 році? Як їх обліковувати, оподатковувати, документувати? У консультації — актуальні суми, приклади оформлення та нюанси відповідальності за несплату аліментів
344606

Податкова накладна 2025: як заповнювати за актуальною формою + зразки

Платники ПДВ мають вчасно реєструвати податкові накладні навіть під час воєнного стану. Як правильно скласти податкову накладну за новою формою 2025 — у консультації з прикладами та зразками для скачування
389063

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді