Банк проведень: безоплатна передача й отримання товарів
2 жовтня 2023 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» та інших законів України щодо імплементації норм європейського законодавства у національне законодавство України шляхом імплементації окремих положень законодавства Європейського Союзу у сфері аудіовізуальної реклами (Європейської конвенції про транскордонне телебачення, Директиви Європейського парламенту та Ради 2010/13/ЄС про аудіовізуальні медіапослуги від 10 березня 2010 року із змінами, внесеними Директивою (ЄС) 2018/1808 від 14 листопада 2018 року)» від 30.05.2023 № 3136-IX.
Зміни, зокрема, стосуються:
- визначення поняття «реклама»;
- сфери застосування Закону України «Про рекламу» від 03.07.1996 № 270/96-ВР;
- спільного регулювання та саморегулювання у сфері реклами;
- вимог до мови реклами;
- спонсорства;
- продакт-плейсменту;
- телепродажу;
- соціальної реклами;
- загальних та особливих вимог до реклами;
- механізмів контролю за її змістом та порядком розповсюдження тощо.
Виокремимо важливі зміни:
- змінили визначення «реклами» — інформація про особу, ідею та/або товар, розповсюджена за грошову чи іншу винагороду або з метою самореклами в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена, щоб сформувати або підтримати у прямий (пряма реклама, телепродаж) або непрямий (спонсорство, розміщення товару (продакт-плейсмент) спосіб обізнаність споживачів реклами та їхній інтерес щодо таких особи, ідеї та/або товару;
- ввели термін «продакт-плейсмент» — це форма розповсюдження реклами, яка полягає у включенні за грошову або іншу винагороду безпосередньо товару, послуги, торговельної марки, іншого об’єкта права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність, або рекомендації щодо них до будь-якої відмінної від реклами програми аудіовізуального медіа, включаючи фільми, або користувацького контенту;
- встановили вимоги до реклами на платформах спільного доступу до відео та платформах спільного доступу до інформації;
- встановили вимоги до електронних комунікацій. Заборонили розповсюдження реклами у формі спаму. Зокрема здійснення масових дзвінків з використанням будь-яких технологій комунікацій без попередньої письмової згоди споживача, у тому числі в електронній формі;
- ввели додаткові обмеження та заборони стосовно:
- реклами алкогольних напоїв, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускають алкогольні напої
- реклами тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовують в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими їх випускають.
- вдосконалили механізм контролю за порядком розповсюдження та змістом реклами.
За інформацією Держпродспоживслужби
Книга обліку розрахункових операцій — регістр, що його використовують разом із РРО або розрахунковими квитанціями. Якщо на аркуші КОРО зробили більше ніж п’ять помилок — цей аркуш слід анулювати