Ввели в дію зміни до Закону про рекламу

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

2 жовтня 2023 року набрали чинності зміни до Закону України «Про рекламу». Про найважливіші з них проінформувала Держпродспоживслужба

Ввели в дію зміни до Закону про рекламу

Заява на отримання «підакцизної» ліцензії та реєстр ліцензіатів

2 жовтня 2023 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» та інших законів України щодо імплементації норм європейського законодавства у національне законодавство України шляхом імплементації окремих положень законодавства Європейського Союзу у сфері аудіовізуальної реклами (Європейської конвенції про транскордонне телебачення, Директиви Європейського парламенту та Ради 2010/13/ЄС про аудіовізуальні медіапослуги від 10 березня 2010 року із змінами, внесеними Директивою (ЄС) 2018/1808 від 14 листопада 2018 року)» від 30.05.2023 № 3136-IX.

Зміни, зокрема, стосуються:

  • визначення поняття «реклама»;
  • сфери застосування Закону України «Про рекламу» від 03.07.1996 № 270/96-ВР;
  • спільного регулювання та саморегулювання у сфері реклами;
  • вимог до мови реклами;
  • спонсорства;
  • продакт-плейсменту;
  • телепродажу;
  • соціальної реклами;
  • загальних та особливих вимог до реклами;
  • механізмів контролю за її змістом та порядком розповсюдження тощо.

Виокремимо важливі зміни:

  • змінили визначення «реклами» — інформація про особу, ідею та/або товар, розповсюджена за грошову чи іншу винагороду або з метою самореклами в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена, щоб сформувати або підтримати у прямий (пряма реклама, телепродаж) або непрямий (спонсорство, розміщення товару (продакт-плейсмент) спосіб обізнаність споживачів реклами та їхній інтерес щодо таких особи, ідеї та/або товару;
  • ввели термін «продакт-плейсмент» — це форма розповсюдження реклами, яка полягає у включенні за грошову або іншу винагороду безпосередньо товару, послуги, торговельної марки, іншого об’єкта права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність, або рекомендації щодо них до будь-якої відмінної від реклами програми аудіовізуального медіа, включаючи фільми, або користувацького контенту;
  • встановили вимоги до реклами на платформах спільного доступу до відео та платформах спільного доступу до інформації;
  • встановили вимоги до електронних комунікацій. Заборонили розповсюдження реклами у формі спаму. Зокрема здійснення масових дзвінків з використанням будь-яких технологій комунікацій без попередньої письмової згоди споживача, у тому числі в електронній формі;
  • ввели додаткові обмеження та заборони стосовно:
    • реклами алкогольних напоїв, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускають алкогольні напої
    • реклами тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовують в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими їх випускають.
  • вдосконалили механізм контролю за порядком розповсюдження та змістом реклами.

За інформацією Держпродспоживслужби


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як застосовувати міжнародні договори

Подвійне оподаткування — типова проблема міжнародного бізнесу. Уникнути її можна через міжнародні договори про усунення подвійного оподаткування. Тема стає актуальною, якщо маєте справу з нерезидентами, виплачуєте їм доходи (дивіденди, роялті, проценти, дохід від надання послуг), ведете облік в їхніх представництвах чи дочірніх підприємствах, самі здійснюєте бізнес за кордоном. З якими країнами укладені міжнародні договори та як їх застосовувати ― дізнайтеся в цьому огляді
12039

Код УКТ ЗЕД: як знайти

Щоб отримати код УКТ ЗЕД онлайн, скористайтеся навігатором від системи «Експертус Головбух» — знайдіть свій код товару за УКТ ЗЕД
52431

Додаток ПП до Податкової декларації з податку на прибуток

У Додатку ПП «Інформація про суми податкових пільг» прибутківці розкривають інформацію про суми податкових пільг, якими скористалися. Пояснимо, як обчислити суму податкової пільги, як заповнити новий додаток та які штрафи загрожують за його неподання
34024

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді