Ввели в дію зміни до Закону про рекламу

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

2 жовтня 2023 року набрали чинності зміни до Закону України «Про рекламу». Про найважливіші з них проінформувала Держпродспоживслужба

Ввели в дію зміни до Закону про рекламу

Заява на отримання «підакцизної» ліцензії та реєстр ліцензіатів

2 жовтня 2023 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» та інших законів України щодо імплементації норм європейського законодавства у національне законодавство України шляхом імплементації окремих положень законодавства Європейського Союзу у сфері аудіовізуальної реклами (Європейської конвенції про транскордонне телебачення, Директиви Європейського парламенту та Ради 2010/13/ЄС про аудіовізуальні медіапослуги від 10 березня 2010 року із змінами, внесеними Директивою (ЄС) 2018/1808 від 14 листопада 2018 року)» від 30.05.2023 № 3136-IX.

Зміни, зокрема, стосуються:

  • визначення поняття «реклама»;
  • сфери застосування Закону України «Про рекламу» від 03.07.1996 № 270/96-ВР;
  • спільного регулювання та саморегулювання у сфері реклами;
  • вимог до мови реклами;
  • спонсорства;
  • продакт-плейсменту;
  • телепродажу;
  • соціальної реклами;
  • загальних та особливих вимог до реклами;
  • механізмів контролю за її змістом та порядком розповсюдження тощо.

Виокремимо важливі зміни:

  • змінили визначення «реклами» — інформація про особу, ідею та/або товар, розповсюджена за грошову чи іншу винагороду або з метою самореклами в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена, щоб сформувати або підтримати у прямий (пряма реклама, телепродаж) або непрямий (спонсорство, розміщення товару (продакт-плейсмент) спосіб обізнаність споживачів реклами та їхній інтерес щодо таких особи, ідеї та/або товару;
  • ввели термін «продакт-плейсмент» — це форма розповсюдження реклами, яка полягає у включенні за грошову або іншу винагороду безпосередньо товару, послуги, торговельної марки, іншого об’єкта права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність, або рекомендації щодо них до будь-якої відмінної від реклами програми аудіовізуального медіа, включаючи фільми, або користувацького контенту;
  • встановили вимоги до реклами на платформах спільного доступу до відео та платформах спільного доступу до інформації;
  • встановили вимоги до електронних комунікацій. Заборонили розповсюдження реклами у формі спаму. Зокрема здійснення масових дзвінків з використанням будь-яких технологій комунікацій без попередньої письмової згоди споживача, у тому числі в електронній формі;
  • ввели додаткові обмеження та заборони стосовно:
    • реклами алкогольних напоїв, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускають алкогольні напої
    • реклами тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовують в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням, торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими їх випускають.
  • вдосконалили механізм контролю за порядком розповсюдження та змістом реклами.

За інформацією Держпродспоживслужби


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Звіт про відповідність резидента Дія Сіті: як заповнити і коли подати

1 червня — дедлайн подання Звіту про відповідність резидента Дія Сіті та незалежного висновку. У цій консультації знайдете все, на що треба зважити, аби не втратити правових та податкових преференцій
48

Як відобразити в обліку та оподаткувати спецодяг

Безплатно забезпечити працівника спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального захисту (ЗІЗ) на роботі — це обов’язок роботодавця. Правильно відобразити це в обліку — обов’язок бухгалтера. У консультації — як придбати та оформити ЗІЗ, як їх облікувати і списати з різними варіантами оподаткування
65206

Малоцінні необоротні матеріальні активи: відображаємо в обліку

Малоцінні, але необхідні, особливо в офісі. Хто відмовиться в спеку від кондиціонера чи в холод від обігрівача? Принтери, сканери, ксерокси, меблі, кондиціонери — більшість офісного обладнання належить до малоцінних необоротних матеріальних активів. Сьогодні про основні нюанси обліку малоцінних необоротних матеріальних активів
275296

Малоцінні швидкозношувані предмети (МШП)

Малоцінний в обліку не означає не потрібний у господарстві. Без цих дрібниць взагалі може зупинитися виробничий процес, оскільки без спецодягу та інструментів робітники не будуть працювати. Такі об’єкти, як правило, відображаються в обліку як малоцінні швидкозношувані предмети (МШП). У консультації — про визначення, облік та списання МШП
311347

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді