Працівник пішов у відпустку з 3 січня. Відпускні були виплачені за три дні до настання відпустки, тобто в грудні. Нарахування відпускних відображено в розрахунковій відомості за січень. Як правильно відобразити таку ситуацію у формі № 1ДФ?
Працівник пішов у відпустку з 3 січня. Відпускні були виплачені за три дні до настання відпустки, тобто в грудні. Нарахування відпускних відображено в розрахунковій відомості за січень. Як правильно відобразити таку ситуацію у формі № 1ДФ?
Відповідно до статті 115 Кодексу законів про працю України відпускні мають виплачуватись не пізніше ніж за три дні до початку відпустки.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Проте перш ніж виплачувати, відпускні потрібно нарахувати. Адже тільки нарахована сума служить базою оподаткування податком на доходи фізичних осіб та єдиним соціальним внеском. Отже, нарахування мало бути відображене в грудні.
Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку затверджений наказом ДПА від 24.12.2010 № 1020 (далі — Порядок № 1020).
У графі 3 «Сума виплаченого доходу» податкового розрахунку вказують суму фактично виплаченого доходу (п. 3.3 Порядку № 1020). Тобто виплачені відпускні мають бути відображені в податковому розрахунку за IV квартал.
У графі 3а «Сума нарахованого доходу» відображається нарахований за звітний квартал дохід (п. 3.2 Порядку № 1020). Оскільки нарахування мало бути проведено в грудні, то й дохід має потрапити до податкового розрахунку за ІV квартал.
Ще більше робочих ситуацій ви знайдете в системі актуальних консультацій «Експертус Податки»
Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2025 році з огляду на воєнний стан
Чому престижні компанії беруть на роботу менш досвідчених бухгалтерів? Як довести керівнику підприємства, що ви висококваліфікований бухгалтер, якому треба платити достойну зарплатню? Тримайте лайфхаки
Як розрахувати лікарняні у 2025 році без помилок? Які документи перевіряти, як працює електронний лікарняний і коли ще можливий паперовий? У статті пояснюємо правила розрахунку лікарняних, показуємо приклади розрахунків і звертаємо увагу на актуальні зміни 2025 року
Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП