Страховики та страхові посередники розкриватимуть інформацію про страховика та страховий продукт на власних вебсайтах

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Нацбанк України постановою від 20.12.2023 № 174 затвердив Положення про розкриття інформації та розміщення інформаційного документа про стандартний страховий продукт на вебсайтах страховиків та страхових посередників

Страховики та страхові посередники розкриватимуть інформацію про страховика та страховий продукт на власних вебсайтах

Національна сертифікація бухгалтерів — 2026

Постанова НБУ від 20.12.2023 № 174

Нацбанк визначив вимоги до мінімального обсягу інформації, яку надають споживачеві про страховика та страховий продукт, включаючи:

  • інформаційний документ про стандартний страховий продукт на власних вебсайтах страховиків та страхових посередників;
  • форму та порядок розкриття такої інформації.

Для встановлення мінімального обсягу інформації, яку повинні надавати споживачеві до укладення договору страхування, страховики та страхові посередники розкриватимуть на власних вебсайтах (на окремих вебсторінках з інформацією про страховий продукт) ключову інформацію, необхідну споживачеві для ознайомлення з умовами страхового продукту, а саме:

  • інформацію про об’єкт страхування, страхові ризики та страхові випадки;
  • розміри страхової суми (включаючи ліміти відповідальності), премії та франшизи;
  • територію дії договору;
  • умови здійснення страхових виплат (включаючи винятки із страхових випадків та підстави для відмови у здійсненні страхової виплати);
  • порядок оподаткування страхових виплат і застосування податкових пільг та умови зменшення розмірів страхових сум (за класами страхування життя).

Крім того, страховики та страхові посередники повинні розміщувати на таких вебсторінках інформаційний документ про стандартний страховий продукт. У ньому стисло викладатимуть найважливіші умови страхового продукту.

Також, страховики на власних вебсайтах розкриватимуть інформацію про черговість задоволення вимог, які можуть виникнути у споживачів у разі банкрутства страховика, а саме про:

  • черговість здійснення страхових виплат за договорами страхування;
  • повернення ним частини сплаченої страхової премії.

Постанова набирає чинності з 01.01.2024. Документом також визначили шість місяців перехідного періоду для страховиків і страхових посередників для приведення своєї діяльності у відповідність до вимог прийнятого Положення.

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Форма № 1-ОПП: зразок заповнення

Облік платника податку в ДПС вимагає від нього подати про себе актуальну інформацію, наприклад, про зміну головного бухгалтера. У такому разі знадобиться форма 1-ОПП. Коли подавати таку форму, алгоритм її заповнення та зразок форми 1-ОПП при зміні бухгалтера — у консультації
154096

Облікова ставка НБУ 2025: актуальний розмір і прогноз

Облікова ставка НБУ — монетарний інструмент, за яким НБУ встановлює для суб'єктів грошово-кредитного ринку орієнтир щодо вартості залучених та розміщених грошових ресурсів. Із 24.10.2025 розмір облікової ставки НБУ залишиться на рівні 15,5% річних
75573

Інвентаризація 2025: порядок проведення, строки та оформлення результатів

Інвентаризація на підприємстві: чому вона важлива, як правильно підготуватися, хто відповідає за її проведення. Розглядаємо особливості річної інвентаризації, строки та процедуру, а також як скласти наказ
248987

Фінансовий моніторинг у 2025 році: порогові операції, підозрілі платежі, нові правила

Що слід знати про фінансовий моніторинг при здійсненні своїх платежів, що таке порогові та підозрілі операції, як бути у ситуації відмови банку у проведенні платежу з вимогою довести законність коштів? Які обмеження на перекази між картками фізосіб? Яку інформацію про клієнта бухгалтери-підприємці та аудитори мають передавати до Держфінмоніторингу? Кінцеві бенефіціари — хто це та що буде, якщо про них не повідомити. Ці та пов’язані питання — в огляді експерта
90539

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді