ДПС вважає, що відсутні законодавчі підстави для застосування підвищуючого коефіцієнту при нарахуванні військового збору на доходи у негрошовій формі. Чи узгоджена ця позиція з Мінфіном наразі невідомо.
Шукайте в системі «Експертус Головбух» опис робочої ситуації, яка аналогічна вашій, потрібні форму (зразок), довідник, відео. Якщо не знайдете, то можете надіслати звернення до нашої експертної підтримки через Онлайн-помічник
При цьому податківці зазначають, що об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені статтею 163 Податкового кодексу України (ПК).
Базою оподаткування визнають конкретні вартісні, фізичні або інші характеристики певного об’єкта оподаткування (ст. 23 ПК).
Особливості визначення бази оподаткування ПДФО для доходів у негрошовій формі, а саме базою оподаткування цим податком є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановив ПК, помножена на коефіцієнт, який обчислюють за формулою, визначеною пунктом 164.5 ПК. А саме: К = 100 ÷ (100 — Сп), де К — коефіцієнт; Сп — ставка податку, встановлена для таких доходів на момент їх нарахування (ст. 164 ПК).
Тобто для обчислення підвищуючого коефіцієнту застосовується виключно ставка податку, а не збору.
Оскільки положеннями пункту 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК прямо не встановили порядок визначення бази оподаткування для військового збору з урахуванням особливостей, встановлених у пункті 164.5 ПК для ПДФО, то податкові агенти базу оподаткування військовим збором визначають без застосування положень пункту 164.5 ПК.