Наказом МДЗ від 16.09.2013 № 481 затверджено нову форму Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи — підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність та Порядок її ведення.
Документ дозволяє підприємцям обрати для себе зручний варіант ведення Книги. Прихильники класичного документообігу можуть заповнювати її в паперовому вигляді, а платники, які вже оцінили переваги технічного прогресу, — в електронному.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Другий варіант передбачає необхідність отримання посилених сертифікатів ключів (якщо такі ще не отримано). Власники посилених сертифікатів відкритих ключів, сформованих акредитованими центрами сертифікації ключів, включених до системи подання податкових документів в електронному вигляді, укладають договір про визнання електронних документів з контролюючим органом та формують заяву на отримання Книги, яку надсилають до контролюючого органу за місцем податкового обліку засобами електронного зв’язку з дотриманням умов щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Орган Міндоходів протягом 3 робочих днів формує і надсилає самозайнятій особі повідомлення про реєстрацію Книги із зазначенням реєстраційного номера Книги та дати її реєстрації.
Варто підкреслити, що в Книзі в електронному вигляді допускаються виправлення помилок або коригування шляхом доповнення рядка, в якому відображається від’ємне або позитивне значення.
Наказ набуває чинності з дня його офіційного опублікування.