Наказ Мінекономіки від 21.06.2024 № 15188
Порядком визначили процедуру приймання, реєстрації, розгляду звернень громадян, контролю за дотриманням строків їх розгляду, основні вимоги до організації і проведення особистого прийому громадян та загальні засади ведення діловодства у Держпраці та її територіальних органах.
Усі звернення громадян, що надходять до Держпраці та її територіальних органів, підлягають обов'язковій класифікації за видами, а саме:
- пропозиції (зауваження);
- заяви (клопотання);
- скарги.
За ознакою надходження звернення громадян поділяють на такі:
1) первинні — звернення, що надійшли від окремої особи (групи осіб), яка (які) вперше звернулася (звернулися) до Держпраці та її територіальних органів з певним питанням;
2) повторні — звернення, що надійшли від тієї самої особи (групи осіб) з того самого питання, якщо перше не вирішено по суті або вирішено в неповному обсязі, у яких:
- оскаржується рішення, прийняте у зв'язку з попереднім зверненням особи (групи осіб);
- повідомляється про несвоєчасний розгляд попереднього звернення, якщо з часу його надходження минув визначений законодавством строк розгляду, проте відповідь особі (групі осіб) не надавалася;
- звертається увага на інші недоліки, допущені під час вирішення попереднього звернення особи (групи осіб).
До повторних звернень належать також звернення від тієї самої особи (групи осіб) з того самого питання, якщо перше вирішили по суті;
3) дублетні — звернення тієї самої особи (групи осіб) з того самого питання, що відправлені особою (групою осіб) різним адресатам та надіслані нею (ними) на розгляд за належністю до Держпраці та її територіальних органів;
4) неодноразові — звернення особи (групи осіб), які надійшли до Держпраці та її територіальних органів з того самого питання, що й попереднє звернення, проте на попереднє звернення відповідь ще не надана, а визначений законодавством строк його розгляду ще не закінчився;
5) масові — звернення, що надходять у великій кількості (більше трьох) від різних громадян з однаковим змістом або суттю питання.
Звернення можуть подаватись як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне).
Звернення може бути:
- усним (викладає громадянин під час особистого прийому або за допомогою засобів телефонного зв'язку через визначені контактні центри, телефонні гарячі лінії та записується (реєструється) посадовою особою)
чи
- письмовим (надсилається поштою або передається громадянином особисто чи через уповноважену ним особу під час особистого прийому через скриньку «Для звернень громадян»).
Письмове звернення також може надсилатись з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв'язку (електронне звернення).
Скринька «Для звернень громадян» розміщується за місцезнаходженням Держпраці або її територіальних органів у доступному для громадян місці. Кореспонденцію зі скриньки вилучають щодня визначені відповідальні особи.
Електронне звернення надсилається:
- на електронну поштову адресу [email protected]
або
- шляхом заповнення та надсилання електронної форми (розміщують на офіційних вебсайтах Держпраці та її територіальних органів).
Звернення в інтересах неповнолітніх осіб подають їх законні представники.
Забороняється відмова у прийманні та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.
Наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування. Одночасно з цим втратить чинність наказ Мінсоцполітики «Про затвердження Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній службі України з питань праці та її територіальних органах» від 16.11.2016 № 1339.
На момент підготовки матеріалу наказ Мінекономіки від 21.06.2024 № 15188 не публікували.