Мінфін оновив Порядок оформлення і подання скарг платниками податків

Мінфін наказом від 30.07.2024 № 375 вніс зміни до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами

Мінфін оновив Порядок оформлення і подання скарг платниками податків

Наказ Мінфіну від 30.07.2024 № 375

Змінами Порядок оформлення і подання скарг платниками податків та іншими особами та їх розгляду контролюючими органами, затверджений наказом Мінфіну від 21.10.2015 № 916 (далі — Порядок), приводять у відповідність до Закону від 23.02.2024 № 3603-ІХ, який вніс зміни до ПКУ щодо вдосконалення онлайн-комунікації з платниками.

У Порядку уточнили, що особа, яка подала скаргу на рішення контролюючого органу, має право взаємодіяти з контролюючим органом у режимі відеоконференції з метою надання усних пояснень.

У скарзі платник має право заявити про своє бажання бути присутнім особисто або через свого представника при розгляді скарги, у тому числі у режимі відеоконференції, а контролюючий орган зобовʼязаний повідомити такого платника податків про дату, час і місце/спосіб розгляду скарги не пізніше ніж за 5 календарних днів до дати розгляду такої скарги.

Інформацію про розгляд контролюючим органом матеріалів скарги в режимі відеоконференції надсилають платнику в електронному вигляді в електронний кабінет.

Відсутність належних чином повідомлених про дату, час і місце/спосіб розгляду скарги осіб не перешкоджає розгляду матеріалів скарг.

Також визначили особливості розгляду скарг осіб-нерезидентів. У скарзі особа-нерезидент, зареєстрована як платник ПДВ, має право заявити про своє бажання бути присутнім особисто або через свого представника при розгляді скарги, у тому числі у режимі відеоконференції. Контролюючий орган зобовʼязаний повідомити таку особу-нерезидента про дату, час і місце/спосіб розгляду скарги не пізніше ніж за 10 календарних днів до дати розгляду такої скарги шляхом надіслання відповідного документа в електронній формі через спеціальне портальне рішення для користувачів нерезидентів, які надають електронні послуги, та на електронну адресу (адреси) особи-нерезидента.

У разі необхідності особа-нерезидент забезпечує присутність під час розгляду матеріалів скарги (у тому числі під час відеоконференції) перекладача.

Відсутність належних чином повідомленої про дату, час і місце/спосіб розгляду скарги особи-нерезидента не перешкоджає розгляду матеріалів скарги.

Наказ набрав чинності 05.09.2024 — це день, коли його опублікував «Офіційний вісник України» № 76.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Держбюджет 2025

19 листопада ВРУ ухвалила Закон України «Про Державний бюджет на 2025 рік» (проєкт закону від 14.09.2024 № 12000). Це вже третій бюджет країни за час повномасштабного вторгнення рф із найбільшими видатками та дефіцитом бюджету за всю історію країни. Проте Уряд запевняє, що бюджет є збалансованим. На які показники він спирається та що очікує українців в умовах воєнного стану — в огляді
643

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2024 році з огляду на воєнний стан
82348

Бухгалтерська довідка: коли та як складати

Консультація допоможе оформити бухдовідку якщо затримуються документи від контрагента, треба виправити помилку або задокументувати госпоперацію, коли немає типової форми первинки. Як застосовувати бухдовідку — вчергове роз’яснив Мінфін, а експерт підготувала колекцію зразків бухдовідок для різноманітних ситуацій
88013

Послуги кейтерингу: облік та організація

Одне з віянь сьогоднішнього часу – спрощення та передача несуттєвих для підприємства, закладу, установи процесів іншим, більш професійним у цьому виконавцям. Кейтеринг – що це, навіщо він потрібен та як вести облік кейтерингу
3133

Облікова політика підприємства

В обліковій політиці підприємство закріплює свій вибір у варіативних правилах ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Або ж — зазначає свій підхід до обліку, якщо нормативка не передбачає варіантів обліку щодо окремих операцій. Облікова політика не раз була надійним помічником підприємств під час судових тяжб із податківцями. Тож підходьте до її розробки стратегічно, а головне — дотримуйтесь обраних в ній правил, щоб сформувати механізм захисту у разі претензій фіскальних органів та можливих судових спорів
90662

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді