Наказ Мінфіну від 30.07.2024 № 375
Змінами Порядок оформлення і подання скарг платниками податків та іншими особами та їх розгляду контролюючими органами, затверджений наказом Мінфіну від 21.10.2015 № 916 (далі — Порядок), приводять у відповідність до Закону від 23.02.2024 № 3603-ІХ, який вніс зміни до ПКУ щодо вдосконалення онлайн-комунікації з платниками.
У Порядку уточнили, що особа, яка подала скаргу на рішення контролюючого органу, має право взаємодіяти з контролюючим органом у режимі відеоконференції з метою надання усних пояснень.
У скарзі платник має право заявити про своє бажання бути присутнім особисто або через свого представника при розгляді скарги, у тому числі у режимі відеоконференції, а контролюючий орган зобовʼязаний повідомити такого платника податків про дату, час і місце/спосіб розгляду скарги не пізніше ніж за 5 календарних днів до дати розгляду такої скарги.
Інформацію про розгляд контролюючим органом матеріалів скарги в режимі відеоконференції надсилають платнику в електронному вигляді в електронний кабінет.
Відсутність належних чином повідомлених про дату, час і місце/спосіб розгляду скарги осіб не перешкоджає розгляду матеріалів скарг.
Шукайте в системі «Експертус Головбух» опис робочої ситуації, яка аналогічна вашій, потрібні форму (зразок), довідник, відео. Якщо не знайдете, то можете надіслати звернення до нашої експертної підтримки через Онлайн-помічник
Також визначили особливості розгляду скарг осіб-нерезидентів. У скарзі особа-нерезидент, зареєстрована як платник ПДВ, має право заявити про своє бажання бути присутнім особисто або через свого представника при розгляді скарги, у тому числі у режимі відеоконференції. Контролюючий орган зобовʼязаний повідомити таку особу-нерезидента про дату, час і місце/спосіб розгляду скарги не пізніше ніж за 10 календарних днів до дати розгляду такої скарги шляхом надіслання відповідного документа в електронній формі через спеціальне портальне рішення для користувачів нерезидентів, які надають електронні послуги, та на електронну адресу (адреси) особи-нерезидента.
У разі необхідності особа-нерезидент забезпечує присутність під час розгляду матеріалів скарги (у тому числі під час відеоконференції) перекладача.
Відсутність належних чином повідомленої про дату, час і місце/спосіб розгляду скарги особи-нерезидента не перешкоджає розгляду матеріалів скарги.
Наказ набрав чинності 05.09.2024 — це день, коли його опублікував «Офіційний вісник України» № 76.