Мінфін оновив Порядок оформлення і подання скарг платниками податків

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Мінфін наказом від 30.07.2024 № 375 вніс зміни до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами

Мінфін оновив Порядок оформлення і подання скарг платниками податків

Наказ Мінфіну від 30.07.2024 № 375

Змінами Порядок оформлення і подання скарг платниками податків та іншими особами та їх розгляду контролюючими органами, затверджений наказом Мінфіну від 21.10.2015 № 916 (далі — Порядок), приводять у відповідність до Закону від 23.02.2024 № 3603-ІХ, який вніс зміни до ПКУ щодо вдосконалення онлайн-комунікації з платниками.

У Порядку уточнили, що особа, яка подала скаргу на рішення контролюючого органу, має право взаємодіяти з контролюючим органом у режимі відеоконференції з метою надання усних пояснень.

У скарзі платник має право заявити про своє бажання бути присутнім особисто або через свого представника при розгляді скарги, у тому числі у режимі відеоконференції, а контролюючий орган зобовʼязаний повідомити такого платника податків про дату, час і місце/спосіб розгляду скарги не пізніше ніж за 5 календарних днів до дати розгляду такої скарги.

Інформацію про розгляд контролюючим органом матеріалів скарги в режимі відеоконференції надсилають платнику в електронному вигляді в електронний кабінет.

Відсутність належних чином повідомлених про дату, час і місце/спосіб розгляду скарги осіб не перешкоджає розгляду матеріалів скарг.

Також визначили особливості розгляду скарг осіб-нерезидентів. У скарзі особа-нерезидент, зареєстрована як платник ПДВ, має право заявити про своє бажання бути присутнім особисто або через свого представника при розгляді скарги, у тому числі у режимі відеоконференції. Контролюючий орган зобовʼязаний повідомити таку особу-нерезидента про дату, час і місце/спосіб розгляду скарги не пізніше ніж за 10 календарних днів до дати розгляду такої скарги шляхом надіслання відповідного документа в електронній формі через спеціальне портальне рішення для користувачів нерезидентів, які надають електронні послуги, та на електронну адресу (адреси) особи-нерезидента.

У разі необхідності особа-нерезидент забезпечує присутність під час розгляду матеріалів скарги (у тому числі під час відеоконференції) перекладача.

Відсутність належних чином повідомленої про дату, час і місце/спосіб розгляду скарги особи-нерезидента не перешкоджає розгляду матеріалів скарги.

Наказ набрав чинності 05.09.2024 — це день, коли його опублікував «Офіційний вісник України» № 76.

додаток

👇 Святкова пропозиція

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як комерційному підприємству підготувати бюджет на наступний рік: ключові кроки вже зараз

Кінець року завжди схожий на марафон: закриття операцій, інвентаризації, річні проведення. Та є одна річ, яку відкладати — собі дорожче. Це бюджетування. Поділимося, що врахувати, щоб не почати новий рік навмання й не бігати потім з «пожежами» по всіх підрозділах
11

Календар бухгалтера 2025: грудень

Щоб вдало завершити рік бухгалтеру варто пам’ятати про вчасну подачу звітності та планування часу. І помічником у цьому йому стане виробничий календар на грудень 2025 та податковий календар на грудень 2025
18751

Витрати на маркетингові послуги: як підтвердити реальність і зв’язок із господарською діяльністю

Щоб включити маркетингові послуги до складу витрат і податкового кредиту, підприємство має надати податківцям переконливу доказову базу. З’ясуємо, які документи потрібні, які послуги вважають маркетинговими і як правильно підтвердити їх зв’язок із господарською діяльністю
409

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді