Мінфін оновив Порядок оформлення і подання скарг платниками податків

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Мінфін наказом від 30.07.2024 № 375 вніс зміни до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами

Мінфін оновив Порядок оформлення і подання скарг платниками податків

Наказ Мінфіну від 30.07.2024 № 375

Змінами Порядок оформлення і подання скарг платниками податків та іншими особами та їх розгляду контролюючими органами, затверджений наказом Мінфіну від 21.10.2015 № 916 (далі — Порядок), приводять у відповідність до Закону від 23.02.2024 № 3603-ІХ, який вніс зміни до ПКУ щодо вдосконалення онлайн-комунікації з платниками.

У Порядку уточнили, що особа, яка подала скаргу на рішення контролюючого органу, має право взаємодіяти з контролюючим органом у режимі відеоконференції з метою надання усних пояснень.

У скарзі платник має право заявити про своє бажання бути присутнім особисто або через свого представника при розгляді скарги, у тому числі у режимі відеоконференції, а контролюючий орган зобовʼязаний повідомити такого платника податків про дату, час і місце/спосіб розгляду скарги не пізніше ніж за 5 календарних днів до дати розгляду такої скарги.

Інформацію про розгляд контролюючим органом матеріалів скарги в режимі відеоконференції надсилають платнику в електронному вигляді в електронний кабінет.

Відсутність належних чином повідомлених про дату, час і місце/спосіб розгляду скарги осіб не перешкоджає розгляду матеріалів скарг.

Також визначили особливості розгляду скарг осіб-нерезидентів. У скарзі особа-нерезидент, зареєстрована як платник ПДВ, має право заявити про своє бажання бути присутнім особисто або через свого представника при розгляді скарги, у тому числі у режимі відеоконференції. Контролюючий орган зобовʼязаний повідомити таку особу-нерезидента про дату, час і місце/спосіб розгляду скарги не пізніше ніж за 10 календарних днів до дати розгляду такої скарги шляхом надіслання відповідного документа в електронній формі через спеціальне портальне рішення для користувачів нерезидентів, які надають електронні послуги, та на електронну адресу (адреси) особи-нерезидента.

У разі необхідності особа-нерезидент забезпечує присутність під час розгляду матеріалів скарги (у тому числі під час відеоконференції) перекладача.

Відсутність належних чином повідомленої про дату, час і місце/спосіб розгляду скарги особи-нерезидента не перешкоджає розгляду матеріалів скарги.

Наказ набрав чинності 05.09.2024 — це день, коли його опублікував «Офіційний вісник України» № 76.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Довідка про доходи: як видати працівнику

Довідка про доходи може знадобитися працівникові будь-коли. За якою формою видавати довідку про доходи та в яких випадках, підкажемо у консультації
269571

Загальна система оподаткування ФОП 2025

Розповімо про особливості перебування ФОП на загальній системі оподаткування у 2025 році: облік доходів і витрат, про книгу обліку, перехідні витрати між ІII та IV кварталом, графік обов’язкових платежів (ЄСВ, ПДФО, військовий збір). Чи варто переходити на загальну систему у 2025 році? Відповіді — в огляді
697077

Облік купівлі-продажу іноземної валюти

Які бухгалтерські проведення складати, щоб відобразити операції з придбання та продажу іноземної валюти, як рахувати курсові та сумові різниці, які особливості оподаткування таких операцій, зокрема у платників єдиного податку, — відповідаємо
364

Інформаційна гігієна для бухгалтера: фільтруємо шум

Світ змінюється швидше, ніж податкові форми. Щодня — новини, телеграм-канали, чати. І все ніби важливе. Та насправді — лише частина варта вашої уваги. Тож як відрізнити істину від чуток? Як зберегти фокус і ментально не вигоріти? Розкладаємо по пунктах
56

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді