Ключові зміни забезпечать незалежність рад підприємців та ефективність їх роботи
Постанова КМУ від 04.10.2024 № 1138
Кабмін постановою «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 18 травня 2011 р. № 526» від 04.10.2024 № 1138 підтримав нову редакцію Типового Положення про регіональну раду підприємців в АР Крим, області, мм. Києві та Севастополі.
Ці консультативно-дорадчі органи у взаємодії з владою мають захищати інтереси бізнесу на місцевому рівні.
Основні зміни:
1. Членство в раді стає виборним. Персональний склад ради обирається кожні чотири роки на установчих зборах. Це має забезпечити незалежність рад від органів влади та дозволити їм самостійно формувати порядок денний.
2. Установчі збори організовують за участі громадських організацій. Ініціативну групу з організації формують з представників громадських інститутів та влади на паритетних засадах.
3. У період воєнного стану установчі збори та засідання ради можуть проводити в режимі відеоконференцій.
4. Положення чітко визначає процедуру виборів складу рад, вимоги до кандидатів, умови, за яких припиняється членство в раді й т. ін.
Нагадуємо, що регіональні ради підприємців створюють в регіонах, як консультативно-дорадчі органи місцевих адміністрацій. Серед завдань рад — сприяння співпраці між бізнесом, громадськими організаціями та місцевими органами влади. Ради готують пропозиції щодо змін до нормативно-правових актів у сфері підприємництва, розглядають регіональні програми розвитку бізнесу та аналізують їх виконання. Окрім того, ради надають пропозиції щодо створення сприятливих умов для розвитку підприємництва, розв'язання спірних питань тощо.
19 листопада ВРУ ухвалила Закон України «Про Державний бюджет на 2025 рік» (проєкт закону від 14.09.2024 № 12000). Це вже третій бюджет країни за час повномасштабного вторгнення рф із найбільшими видатками та дефіцитом бюджету за всю історію країни. Проте Уряд запевняє, що бюджет є збалансованим. На які показники він спирається та що очікує українців в умовах воєнного стану — в огляді
Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2024 році з огляду на воєнний стан
Консультація допоможе оформити бухдовідку якщо затримуються документи від контрагента, треба виправити помилку або задокументувати госпоперацію, коли немає типової форми первинки. Як застосовувати бухдовідку — вчергове роз’яснив Мінфін, а експерт підготувала колекцію зразків бухдовідок для різноманітних ситуацій
Одне з віянь сьогоднішнього часу – спрощення та передача несуттєвих для підприємства, закладу, установи процесів іншим, більш професійним у цьому виконавцям. Кейтеринг – що це, навіщо він потрібен та як вести облік кейтерингу
В обліковій політиці підприємство закріплює свій вибір у варіативних правилах ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Або ж — зазначає свій підхід до обліку, якщо нормативка не передбачає варіантів обліку щодо окремих операцій.
Облікова політика не раз була надійним помічником підприємств під час судових тяжб із податківцями. Тож підходьте до її розробки стратегічно, а головне — дотримуйтесь обраних в ній правил, щоб сформувати механізм захисту у разі претензій фіскальних органів та можливих судових спорів