Уточнили вимоги щодо процедур здійснення тимчасової адміністрації та застосування заходів НБУ

Нацбанк уточнив вимоги щодо порядку здійснення тимчасової адміністрації та процедури застосування заходів до небанківських фінансових установ

Уточнили вимоги щодо процедур здійснення тимчасової адміністрації та застосування заходів НБУ

Зміни передбачають удосконалення підходів щодо:

  • мінімального обсягу заходів, які повинен здійснити тимчасовий адміністратор для забезпечення збереження активів, документів, інформації, систем обліку та реєстрації, баз даних страховика, кредитної спілки;
  • порядку укладання договорів з незалежними експертами (зовнішніми тимчасовими адміністраторами);
  • орієнтовного переліку витрат, які тимчасовий адміністратор може включати в кошторис витрат тимчасової адміністрації;
  • порядку розгляду кошторису витрат тимчасової адміністрації Нацбанком;
  • процедури дострокового припинення повноважень тимчасового адміністратора;
  • процедури надання згоди кандидатом на призначення тимчасовим адміністратором бути призначеним тимчасовим адміністратором;
  • порядку обчислення заробітної плати тимчасового адміністратора.

Крім того, змінами уточнили порядок участі керівників об’єктів нагляду під час розгляду питання про застосування заходів НБУ.

Відповідні зміни внесли до:

  • Положення про порядок призначення, здійснення та припинення тимчасової адміністрації страховика, кредитної спілки, затвердженого постановою НБУ від 23.12.2023 № 178;
  • Положення про застосування Національним банком України коригувальних заходів, заходів раннього втручання, заходів впливу у сфері державного регулювання діяльності на ринках небанківських фінансових послуг, затвердженого постановою НБУ від 25.12.2023 № 183;
  • Положення про здійснення безвиїзного нагляду за діяльністю з надання фінансових та супровідних послуг, затвердженого постановою НБУ від 14.12.2023 № 162;
  • Положення про сертифікацію осіб на право здійснення тимчасової адміністрації небанківської фінансової установи, затвердженого постановою НБУ від 21.12.2020 № 162.

Зазначені зміни затвердив Нацбанк постановою «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України» від 31.10.2024 № 130. Документ набирає чинності з 05.11.2024.

За інформацією НБУ


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Мінімальна зарплата 2025: на які виплати впливає

Мінімальна зарплата на весь 2025 рік визначена у розмірі 8000 грн на місяць та 48 грн на годину. На що впливає мінімальна зарплата у 2025 році, зокрема податки, ЄСВ, розрахунок лікарняних і декретних, «трудові» штрафи — в огляді
15239

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8215

Підакцизні товари в Україні 2025

Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2025 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
65760

Штучний інтелект в роботі бухгалтера: так, ні чи можливо

Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
70

Компенсація комуналки від орендарів і підрядників: ПДВ наслідки для ЗОЗ

Розв’яжемо кейс: як оподаткувати ПДВ компенсацію комунальних витрат від орендаря або підрядника. Знатимете, чи буде право на податковий кредит, які ПДВ-зобов’язання матиме ЗОЗ та що записати в податкових накладних
1548

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді