Використання резервного РРО

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Вимоги щодо роздрукування на РРО фіскальних звітних чеків визначено у пункті 3.9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 №265/95-ВР

Вимоги щодо роздрукування на РРО фіскальних звітних чеків визначено у пункті 3.9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 №265/95-ВР (далі — Закон №265). Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі під час продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов’язані щоденно друкувати на РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книзі обліку розрахункових операцій.

Відповідно до пункту 2 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2002 № 199, Z-звіт — це денний звіт з обнулінням інформації в оперативній пам’яті та занесенням її до фіскальної пам’яті реєстратора.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Зміна — період роботи РРО від реєстрації першої розрахункової операції після виконання Z-звіту до виконання наступного Z-звіту.

Таким чином, якщо протягом зміни на господарському об’єкті підприємства резервний РРО не використовувався, фіскальний звітний чек не друкується.

Порядок реєстрації, опломбування та застосування РРО за товари (послуги) затверджено наказом ДПА України від 01.12.2000 №614 (далі — Наказ №614).

РРО вважається зареєстрованим після виконання всіх дій, передбачених пунктами 2.3-2.7 зазначеного наказу, а під час здійсненні підприємницької діяльності не за місцем реєстрації РРО — після виконання всіх дій, передбачених пунктами 2.3-2.8 цього наказу, а в разі перереєстрації — дій, передбачених пунктом 2.9 цього наказу.

Пунктом 2.7 Наказу №614 встановлено, що під час реєстрації резервного РРО у правому верхньому кутку реєстраційного посвідчення робиться напис «Резервний», у першому рядку відповідної таблиці в посвідченні зазначаються назва та адреса господарської одиниці, де зберігатиметься резервний РРО, а в інших рядках — назви та адреси всіх господарських одиниць, де він використовуватиметься.

Відповідно до пунктів 4.1, 4.2 Наказу № 614 застосування поширюється на РРО, зареєстровані в установленому порядку. Застосовуватися РРО (резервний РРО) може тільки в господарській одиниці, назву та адресу якої зазначено в реєстраційному посвідченні, та у сфері застосування, визначеній Державним реєстром РРО.

Згідно з пунктом 4.6 цього наказу суб’єкт господарювання на місці проведення розрахунків має забезпечити:

ведення в установленому порядку поточної, а також зберігання у господарській одиниці останньої використаної книги обліку розрахункових операцій, зареєстрованої на РРО (на резервному РРО — у разі його використання), та використаних контрольних стрічок за останні три робочі дні;

зберігання на місці проведення розрахунків реєстраційного посвідчення та останньої довідки про опломбування РРО (резервного РРО — у разі його використання) або їх копій.

Порядок повернення РРО на місце його зберігання нормативно-правовими актами не встановлено.

Статтею 5 Закону №265 передбачено, що на період виходу з ладу РРО та здійснення його ремонту або у разі тимчасового, але не більше 72 год. (7 робочих днів), відключення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного РРО.

Отже, Законом №265 не встановлено обов’язкових вимог щодо наявності на підприємстві резервного РРО. За порушення вимог цього Закону до суб’єктів господарювання за рішенням відповідних територіальних органів МДЗ застосовуються фінансові санкції.

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Статті за темою

Усі статті за темою

Премія за підсумками року: нарахування та оподаткування

Річна премія — це винагорода за результатами роботи за рік. Інколи її називають тринадцятою зарплатою. Законодавство детально питання нарахування премій не врегульовує і роботодавець має певну свободу. У консультації — як нараховується річна премія, які є види, їхнє оподаткування, вплив розрахунку середньої зарплати для відпускних, лікарняних та інших виплат
68172

Міжнародний день бухгалтера 2025: ідеї привітань і святкування професійного свята

Міжнародний день бухгалтера, або Міжнародний день бухгалтерії — професійне свято бухгалтерів, яке відзначаємо щорічно 10 листопада. Тобто вже невдовзі :) Спеціально до свята ми підготували для вас п'ять порад, як незвично провести цей день
4539

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані на 2025 рік

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 01.10.2025. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
18760

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2025 році з огляду на воєнний стан
98610

Чому бухгалтеру варто інвестувати в себе

Чому престижні компанії беруть на роботу менш досвідчених бухгалтерів? Як довести керівнику підприємства, що ви висококваліфікований бухгалтер, якому треба платити достойну зарплатню? Тримайте лайфхаки
1067

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді