Використання резервного РРО

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Вимоги щодо роздрукування на РРО фіскальних звітних чеків визначено у пункті 3.9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 №265/95-ВР

Вимоги щодо роздрукування на РРО фіскальних звітних чеків визначено у пункті 3.9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 №265/95-ВР (далі — Закон №265). Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі під час продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов’язані щоденно друкувати на РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книзі обліку розрахункових операцій.

Відповідно до пункту 2 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2002 № 199, Z-звіт — це денний звіт з обнулінням інформації в оперативній пам’яті та занесенням її до фіскальної пам’яті реєстратора.

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Зміна — період роботи РРО від реєстрації першої розрахункової операції після виконання Z-звіту до виконання наступного Z-звіту.

Таким чином, якщо протягом зміни на господарському об’єкті підприємства резервний РРО не використовувався, фіскальний звітний чек не друкується.

Порядок реєстрації, опломбування та застосування РРО за товари (послуги) затверджено наказом ДПА України від 01.12.2000 №614 (далі — Наказ №614).

РРО вважається зареєстрованим після виконання всіх дій, передбачених пунктами 2.3-2.7 зазначеного наказу, а під час здійсненні підприємницької діяльності не за місцем реєстрації РРО — після виконання всіх дій, передбачених пунктами 2.3-2.8 цього наказу, а в разі перереєстрації — дій, передбачених пунктом 2.9 цього наказу.

Пунктом 2.7 Наказу №614 встановлено, що під час реєстрації резервного РРО у правому верхньому кутку реєстраційного посвідчення робиться напис «Резервний», у першому рядку відповідної таблиці в посвідченні зазначаються назва та адреса господарської одиниці, де зберігатиметься резервний РРО, а в інших рядках — назви та адреси всіх господарських одиниць, де він використовуватиметься.

Відповідно до пунктів 4.1, 4.2 Наказу № 614 застосування поширюється на РРО, зареєстровані в установленому порядку. Застосовуватися РРО (резервний РРО) може тільки в господарській одиниці, назву та адресу якої зазначено в реєстраційному посвідченні, та у сфері застосування, визначеній Державним реєстром РРО.

Згідно з пунктом 4.6 цього наказу суб’єкт господарювання на місці проведення розрахунків має забезпечити:

ведення в установленому порядку поточної, а також зберігання у господарській одиниці останньої використаної книги обліку розрахункових операцій, зареєстрованої на РРО (на резервному РРО — у разі його використання), та використаних контрольних стрічок за останні три робочі дні;

зберігання на місці проведення розрахунків реєстраційного посвідчення та останньої довідки про опломбування РРО (резервного РРО — у разі його використання) або їх копій.

Порядок повернення РРО на місце його зберігання нормативно-правовими актами не встановлено.

Статтею 5 Закону №265 передбачено, що на період виходу з ладу РРО та здійснення його ремонту або у разі тимчасового, але не більше 72 год. (7 робочих днів), відключення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного РРО.

Отже, Законом №265 не встановлено обов’язкових вимог щодо наявності на підприємстві резервного РРО. За порушення вимог цього Закону до суб’єктів господарювання за рішенням відповідних територіальних органів МДЗ застосовуються фінансові санкції.


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Електронна медична документація

В еру інформаційних технологій паперові документи поступово відходять. Реформа медзакладів, окрім змін порядку фінансування, принесла й перехід на електронні медичні документи. Які з них стосуються бухгалтера КНП та яке їхнє майбутнє — розбираємо
4468

Ліцензійний договір

Що таке ліцензійний договір, які істотні умови ліцензійного договору, як такий договір укласти — про це в огляді
18051

Ліцензування підприємства: правила, відповідальність, бухгалтерський облік

Хочете почати торгівлю алкоголем чи стати туроператором, відкрити стоматкабінет? А може є потреба зберігати на території підприємства пальне? Ну що ж, вам доведеться отримати спеціальний дозвіл — ліцензію. Про ліцензування окремих видів господарської діяльності мова піде в сьогоднішній консультації: види діяльності, документи, загальні правила, зміни 2025, відповідальність, штрафи й особливості бухгалтерського обліку за НП(С)БО та МСФЗ
22217

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді