Подання податкової звітності в електронному вигляді

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Під час здійснення повноважень щодо приймання податкової звітності та податкових документів в електронній формі засобами телекомунікаційного зв’язку територіальні органи МДЗ дотримуються вимог Податкового кодексу України (ПК)

Під час здійснення повноважень щодо приймання податкової звітності та податкових документів в електронній формі засобами телекомунікаційного зв’язку територіальні органи МДЗ дотримуються вимог Податкового кодексу України (ПК), Закону України від 22.05.2003 №851 «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі — Закон №851), наказу ДПА України від 10.04.2008 №233 «Про подання електронної податкової звітності».

Статтею 5 Закону №851 визначено, що електронний документ — це, документ, інформацію в якому зафіксовано у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа.

Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності

Відповідно до пункту 48.3 ПК податкова декларація повинна містити обов’язкові реквізити, зокрема підписи посадових осіб платника податку, засвідчені печаткою платника податку.

Електронний підпис є обов’язковим реквізитом електронного документа, який використовується для ідентифікації автора та/або підписувача електронного документа та іншими суб’єктами електронного документообігу.

Отже, створення податкового документа в електронному вигляді здійснюється відповідно до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення з обов’язковим накладанням електронного цифрового підпису посадових осіб платників податків.

Згідно з пунктом 49.3 ПК податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПК, в один із таких способів:

  • особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
  • відправляється поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
  • засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Обов’язковість подання податкової звітності до органу МДЗ виключно в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, запроваджено лише для платників податків, які належать до великих та середніх підприємств (п. 49.4 ПК). Усі інші платники можуть надсилати звітність в електронній формі за власним бажанням, але слід зауважити, що ті платники, які обрали електронний спосіб подання звітності визначають великі переваги електронної форми.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13235

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67071

Як архівувати бухгалтерські документи за 2020–2022 роки

Чи можна у 2026 році позбутися документів за 2020–2022 роки? Не поспішайте звільняти архівні стелажі. Після змін до статті 44 Податкового кодексу звичне правило «зберігати три роки» стосується не всіх документів. Розберімося, які бухгалтерські, податкові, кадрові та архівні документи вже можна знищити, а які ще потрібно зберігати, і від якої дати правильно відлічувати строк
73

Трансфертне ціноутворення в Україні

Трансфертне ціноутворення — це важливий напрям податкового планування та контролю, який стосується підприємств, які мають операції з нерезидентами на значні суми, особливо з країнами, які мають статус офшорів. Коли й який із наявних п’яти методів трансфертного ціноутворення використовувати, їхні переваги і недоліки, особливості сировинних контрольованих операцій, пропорційне коригування, а також практика податкових перевірок трансфертного ціноутворення — в огляді
52177

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді