Нездійснення запису підприємством в КОРО на підставі фіскального звітного чеку (Z-звіту) щодо руху готівки у день її одержання при фактичному оприбуткуванні суми готівки шляхом оформлення прибуткових касових ордерів, проведення готівкових коштів через РРО, не можна кваліфікувати як неоприбуткування готівки в касу. Таку позицію судів попередніх інстанцій підтримав і ВАСУ.
У зв’язку з цим висновок податкового органу про порушення суб’єктом господарювання абзацу 3 пункту 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в України, затвердженого постановою правління НБУ від 15.12.2004 №637, визнано таким, що не відповідає дійсним обставинам справи.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Нагадаємо, що відповідно до вищевказаної норми уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання) та в повній сумі оприбутковуватися. У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК). Використання КОРО зареєстрованої на РРО, передбачає у тому числі щоденне виконання записів про рух готівки та суми розрахунків.
По факту нездійснення запису в КОРО на підставі Z-звіту руху готівки за певний день (01.09.2009) судами встановлено, що касир підприємства не встигла його зробити у день проведення податковим органом перевірки, оскільки перебувала у стресовому стані у зв’язку зі смертю родички. Але все одно всі надходження готівки підприємства за 01.09.2009 відображалися у касовій книзі, були оформлені прибуткові касові ордера. Тобто на момент перевірки сума готівки за день була оприбуткована підприємством. Приймання готівки в касу установи проводилось за прибутковими касовими ордерами, копії яких знаходяться в матеріалах справи.
Тому суд дійшов висновку, що виявлене податківцями порушення за своїм змістом є порушенням порядку ведення книги обліку розрахункових операцій, за яке відповідно до чинного законодавства застосовується фінансова санкція в розмірі 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (340 грн.), а не у п’ятикратному розмірі неоприбуткованої суми, як нарахував податковий орган відповідно до пункту 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» від 12.06.1995 №436/95.