Кваліфікація судом факту відсутності запису в КОРО при фактичному оприбуткуванні готівки в касу

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Нездійснення запису підприємством в КОРО на підставі фіскального звітного чеку (Z-звіту) щодо руху готівки у день її одержання при фактичному оприбуткуванні суми готівки шляхом оформлення прибуткових касових ордерів, проведення готівкових коштів через РРО, не можна кваліфікувати як неоприбуткування готівки в касу

Нездійснення запису підприємством в КОРО на підставі фіскального звітного чеку (Z-звіту) щодо руху готівки у день її одержання при фактичному оприбуткуванні суми готівки шляхом оформлення прибуткових касових ордерів, проведення готівкових коштів через РРО, не можна кваліфікувати як неоприбуткування готівки в касу. Таку позицію судів попередніх інстанцій підтримав і ВАСУ.

У зв’язку з цим висновок податкового органу про порушення суб’єктом господарювання абзацу 3 пункту 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в України, затвердженого постановою правління НБУ від 15.12.2004 №637, визнано таким, що не відповідає дійсним обставинам справи.

Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності

Нагадаємо, що відповідно до вищевказаної норми уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання) та в повній сумі оприбутковуватися. У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК). Використання КОРО зареєстрованої на РРО, передбачає у тому числі щоденне виконання записів про рух готівки та суми розрахунків.

По факту нездійснення запису в КОРО на підставі Z-звіту руху готівки за певний день (01.09.2009) судами встановлено, що касир підприємства не встигла його зробити у день проведення податковим органом перевірки, оскільки перебувала у стресовому стані у зв’язку зі смертю родички. Але все одно всі надходження готівки підприємства за 01.09.2009 відображалися у касовій книзі, були оформлені прибуткові касові ордера. Тобто на момент перевірки сума готівки за день була оприбуткована підприємством. Приймання готівки в касу установи проводилось за прибутковими касовими ордерами, копії яких знаходяться в матеріалах справи.

Тому суд дійшов висновку, що виявлене податківцями порушення за своїм змістом є порушенням порядку ведення книги обліку розрахункових операцій, за яке відповідно до чинного законодавства застосовується фінансова санкція в розмірі 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (340 грн.), а не у п’ятикратному розмірі неоприбуткованої суми, як нарахував податковий орган відповідно до пункту 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» від 12.06.1995 №436/95.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Контрольовані операції: критерії визнання

Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді
50528

Типові помилки у розрахунку відпускних

Складність розрахунку відпускних у тому, що вони залежить від середньоденної зарплати, на яку впливають доходи за минулі місяці. Помилка у сумі виплат за розрахунковий період з легкістю перетворюється на помилкову суму відпускних. Що треба перевірити, аби виправити помилку — розповімо у консультації
75808

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13247

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67084

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді