Кабмін продовжив до 31 березня дію відстрочок заброньованих працівників
Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму
Уряд постановою від 25.02.2025 № 208 (набрала чинності 26.02.2025) вніс зміни до своїх постанов:
- «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час» від 22.11.2024 № 1332. Установили, що відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, які були надані військовозобов’язаним рішеннями Мінекономіки або засобами Порталу Дія і строк дії яких не закінчився на день набрання зазначеними змінами є чинними до 31.03.2025. Передбачили, що держоргани мають переглянути у чотиримісячний строк прийняті рішення про визначення підприємств, установ, організацій критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період;
- «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час» від 14.01.2025 № 36. Зміни стосуються перебронювання засобами Порталу Дія працівників підприємств, установ і організацій, які визначені або будуть визначені критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період, до 01.04.2025, без застосування 72-х годинної верифікації.
Мінекономіки нагадало, що подати заяву на бронювання працівників можна виключно через портал Дія. Це означає, що керівникам підприємств більше не потрібно оформлювати паперові накази — процес відбувається повністю в електронному форматі. Важливо: якщо працівник уже був заброньований, перед поданням нової заявки попереднє бронювання необхідно анулювати.
Як подати заяву на бронювання працівників через Дію
- авторизуйтесь на порталі Дія;
- оберіть послугу «Бронювання працівників» та натисніть «Подати заяву»;
- внесіть необхідні дані працівників;
- підтвердьте рівень їхньої заробітної плати;
- перевірте заявку та підпишіть її (це має зробити керівник підприємства або уповноважений підписант);
- очікуйте результат — повідомлення про розгляд заявки надійде на електронну пошту та портал Дія.
Підтверджене бронювання відображатиметься у застосунку Резерв+. Якщо бронювання надали після оновлення статусу критично важливого підприємства, воно діятиме на період дії критичності — до 1 року.
Середню зарплату тепер визначаємо за місячний період, а не квартальний. Податкову декларацію теж не обов’язково подавати саме як квартальну. Ці зміни актуальні для критичних підприємств, які поновлюють свій статус. Не обійшлося без змін у строках, коли подавати заяву на анулювання відстрочки. Про зміни, що працюють із 5 березня, — в коментарі експерта
Нагадуємо, що статус критично важливого підприємства можуть отримати компанії, які відповідають трьом критеріям, визначеним урядом. Два з них є обов’язковими:
- середня зарплата працівників не менше 20 000 грн;
- відсутність заборгованості зі сплати податків та ЄСВ.
Третій критерій підприємство може обрати один з таких:
- сплата податків і зборів понад 1,5 млн євро на рік (еквівалент у гривнях);
- валютні надходження понад 32 млн євро на рік (крім позик і кредитів);
- стратегічне значення для економіки і безпеки держави (визначене урядовим переліком, Постанова КМУ від 04.03.2015 № 83);
- важливе значення для окремої галузі економіки чи територіальної громади (критерії визначають відповідні держоргани, ОВА);
- статус резидента Дія.City;
- постачання електронних комунікаційних послуг із певним рівнем доходу.
Як отримати статус критично важливого підприємства:
- визначіть профільний орган (Міненерго, Мінцифри, Мінагро тощо);
- підготуйте та подайте документи (фінансові звіти, довідки про зарплату та податкову дисципліну);
- подайте заявку до відповідного органу та дочекайтеся рішення (до 10 робочих днів);
- отримайте офіційне підтвердження.