Починаючи з квітня 2013 року громадяни — власники нерухомого майна почнуть одержувати повідомлення про суму податку на нерухомість

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

ДПС в АРК інформує про те, що з 1 січня 2013 року набула чинності норма Податкового кодексу, відповідно до якої житлова нерухомість, що знаходиться у власності як фізичних, так і юридичних осіб (у тому числі і нерезидентів), оподатковуватиметься

Кримські податківці інформують про те, що з 1 січня 2013 року набула чинності норма Податкового кодексу, відповідно до якої житлова нерухомість, що знаходиться у власності як фізичних, так і юридичних осіб (у тому числі і нерезидентів), оподатковуватиметься.

Податок платитимуть громадяни, що мають у власності будівлі (їх частини), які належать до житлового фонду. Це — житлові будинки, прибудови до них, житлові будинки садибного типу, квартири, котеджі і кімнати в багатосімейних квартирах.

Штрафи за несвоєчасне подання чи неподання звітності

У той же час звільняються від сплати податку дитячі будинки сімейного типу, садові або дачні будинки, але не більш одного такого об’єкту на платника податків, гуртожитки, об’єкти житлової нерухомості, які належать багатодітним і приймальним сім’ям, в яких виховується троє і більше дітей, але не більш одного такого об'єкту на сім’ю.

Більшості громадян платити новий податок не доведеться. Податковим кодексом передбачена пільга, згідно з якою квартири і житлові будинки, площа яких не перевищує 120 кв. м і 250 кв. м відповідно, не оподатковуватимуться. Податок нараховується лише за ті метри, які перевищують вказані квадрати.

Громадяни, що мають у власності декілька житлових об’єктів, за бажанням можуть звернутися до податкової інспекції для визначення об’єкту, за який сплачуватиметься податок на нерухомість. В іншому випадку пільга застосовуватиметься до того житла, в якому платник податків зареєстрований.

До 1 липня громадяни — власники житла, що підлягає оподаткуванню, одержать від податкового органу повідомлення-рішення про суму нарахованого їм податку, також в них будуть вказані реквізити для сплати податку.

Якщо власник не згоден із сумою податку, розрахованою податковим органом, він повинен звернутися до податкової інспекції, що спрямувала повідомлення-рішення, для звірки даних.

Сплатити податок громадяни повинні будуть не пізніше 30 серпня.

У разі виникнення права власності на об’єкт житлової нерухомості протягом року податок нараховується з дня виникнення права власності.

Для квартир, житлова площа яких, не перевищує 240 кв. м, і житлових будинків, житлова площа яких не перевищує 500 кв. м, ставка податку не перевищує 1% мінімальної заробітної плати (11,47 грн.).

Для житлової нерухомості, площа якої перевищує вищезгадану ставку податку, складає 2,7% мінімальної заробітної плати (30,69 грн.).

За невчасну сплату податку на нерухомість передбачені штрафні санкції. При затримці сплати до 30 днів сума штрафу складатиме 10% погашеного податкового боргу, більше 30 днів — 20%.

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Контрольовані операції: критерії визнання

Контрольовані операції — сфера підвищеного контролю ДПС, де найменша помилка може призвести до мільйонних штрафів і донарахувань. Які критерії визнання операцій контрольованими діють у 2026 році, як функціонує багаторівнева звітність, як подавати Повідомлення про участь у МГК та яких штрафів очікувати — розглянемо в огляді
50535

Типові помилки у розрахунку відпускних

Складність розрахунку відпускних у тому, що вони залежить від середньоденної зарплати, на яку впливають доходи за минулі місяці. Помилка у сумі виплат за розрахунковий період з легкістю перетворюється на помилкову суму відпускних. Що треба перевірити, аби виправити помилку — розповімо у консультації
75813

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13251

Цільове призначення земельної ділянки види, зміна, бухгалтерський облік

Розглянемо, чим є цільове призначення земельної ділянки та види її використання, як змінити цільове призначення земельної ділянки, наприклад сільськогосподарської. Також розглянемо, хто та як контролює відповідність фактичного використання земельної ділянки її цільовому призначенню, яка відповідальність за порушення. Також консультація містить приклад бухгалтерського обліку такої процедури з проведеннями
67092

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді