Як багатодітній сім'ї отримати пільги на житлово-комунальні послуги

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Багатодітні родини мають право на різні види допомог від держави. Однією з допомог є пільги на житлово-комунальні послуги. Мінсоцполітики розповіло, куди звернутись для оформлення пільг та які документи підготувати

Як багатодітній сім'ї отримати пільги на житлово-комунальні послуги

Багатодітні сім'ї (виховують трьох і більше дітей) мають право на 50-відсоткову знижку:

  • на оплату житла в межах норм (21 кв. м загальної площі житла на кожного члена сім’ї, який постійно проживає в жилому приміщенні (будинку), та додатково 10,5 кв. м на сім’ю);
  • на користування комунальними послугами (газопостачання, електропостачання, водопостачання та інші послуги) та вартості скрапленого балонного газу для побутових потреб (у межах норм, визначених законодавством);
  • на вартість твердого та рідкого пічного побутового палива (у разі, якщо будинок не має центрального, газового та електроопалення).

🔥 РРО-штрафи з серпня 2025 року

Комунальні пільги може отримати родина, в якій середньомісячний сукупний дохід на одну людину за попередні 6 місяців не перевищує розмір доходу, який дає право на отримання цих пільг (податкова соціальна пільга у 2025 році — це 4 240 грн).

Наприклад, мати виховує трьох дітей і її дохід становить 10 000 грн на місяць. Середньомісячний сукупний дохід сім’ї на одну людину за шість місяців на момент звернення становить 2 500 грн. Це менше 4 240 грн, отже така сім’я має право на отримання пільг. Пільги надають багатодітним сім’ям незалежно від виду житла та форми власності на нього.

Багатодітній сім’ї, яка вперше отримала посвідчення, для отримання пільги на оплату житла та комунальних послуг, необхідно бути зареєстрованою в Реєстрі осіб, які мають право на пільги.

Куди звернутись для оформлення пільг?

Людина може на власний вибір скористатись одним з варіантів:

  • подати документи онлайн через вебпортал електронних послуг ПФУ, мобільний застосунок «Пенсійний фонд»;
  • особисто прийти до сервісного центру Пенсійного фонду, до органу соціального захисту населення або до центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП);
  • надіслати документи електронною поштою на адресу органу Пенсійного фонду: [email protected]

Які документи знадобляться

Багатодітним сім’ям, інформація про які є в Реєстрі, пільга з оплати житлово-комунальних послуг оформлюється на підставі:

  • заяви про надання пільг на оплату ЖКП, придбання твердого палива і скрапленого газу;
  • довідки про наявність у житловому приміщенні пічного опалення та/або кухонного вогнища на твердому паливі (якщо оформляєте пільгу на придбання твердого палива і скрапленого газу).

Якщо сім’я проживає не за адресою реєстрації, а за іншою адресою, треба додати документ, що підтверджує фактичне місце проживання (наприклад, довідку про статус ВПО або акт обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства / фактичного місця проживання).

За інформацією Мінсоцполітики

додаток


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Заповнюємо авансовий звіт 2025 на прикладах

Авансовий звіт — це основний документ, який підтверджує витрати підзвітної особи. У бухгалтерській роботі важливо мати під рукою правильний зразок і бланк, щоб заповнити документ без помилок. Тут ви можете скачати авансовий звіт 2025 у форматі Excel безплатно
215

Облікова політика підприємства—2025: як внести зміни й на що зважати

Облікова політика підприємства — це документ, у якому ви закріплюєте свій підхід до ведення бухобліку та складання фінансової звітності. Якщо нормативні акти передбачають варіанти — обираєте один. Якщо варіантів немає — фіксуєте власний обліковий підхід до окремих операцій. У разі спорів із податковою облікова політика може стати вашим аргументом у суді. Тож підходьте до її розробки стратегічно: формуйте правила, дотримуйтеся їх на практиці — і матимете додатковий захист у разі перевірок або претензій
120301

Поворотна фінансова допомога: бухгалтерські проводки

У консультації розглянемо, що таке поворотна фінансова допомога, поворотна фінансова допомога від засновника, чим вона відрізняється від звичайної позики. Дізнаємося, чи оподатковується поворотна фінансова допомога, що із її дисконтуванням і багато інших важливих аспектів
341799

Списання основних засобів у 2025 році: правила, документи, приклади

Як правильно оформити списання основних засобів, аби не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання — отримаєте в консультації
291878

Головне для бухгалтера в серпні 2025

В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у серпні. Це нові або оновлені консультації, форми із зразками заповнення, довідники, які вплинуть на роботу бухгалтера у серпні
842

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді