Як багатодітній сім'ї отримати пільги на житлово-комунальні послуги

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Багатодітні родини мають право на різні види допомог від держави. Однією з допомог є пільги на житлово-комунальні послуги. Мінсоцполітики розповіло, куди звернутись для оформлення пільг та які документи підготувати

Як багатодітній сім'ї отримати пільги на житлово-комунальні послуги

Багатодітні сім'ї (виховують трьох і більше дітей) мають право на 50-відсоткову знижку:

  • на оплату житла в межах норм (21 кв. м загальної площі житла на кожного члена сім’ї, який постійно проживає в жилому приміщенні (будинку), та додатково 10,5 кв. м на сім’ю);
  • на користування комунальними послугами (газопостачання, електропостачання, водопостачання та інші послуги) та вартості скрапленого балонного газу для побутових потреб (у межах норм, визначених законодавством);
  • на вартість твердого та рідкого пічного побутового палива (у разі, якщо будинок не має центрального, газового та електроопалення).

🔥 Зміна ціни договору: як оформити

Комунальні пільги може отримати родина, в якій середньомісячний сукупний дохід на одну людину за попередні 6 місяців не перевищує розмір доходу, який дає право на отримання цих пільг (податкова соціальна пільга у 2025 році — це 4 240 грн).

Наприклад, мати виховує трьох дітей і її дохід становить 10 000 грн на місяць. Середньомісячний сукупний дохід сім’ї на одну людину за шість місяців на момент звернення становить 2 500 грн. Це менше 4 240 грн, отже така сім’я має право на отримання пільг. Пільги надають багатодітним сім’ям незалежно від виду житла та форми власності на нього.

Багатодітній сім’ї, яка вперше отримала посвідчення, для отримання пільги на оплату житла та комунальних послуг, необхідно бути зареєстрованою в Реєстрі осіб, які мають право на пільги.

Куди звернутись для оформлення пільг?

Людина може на власний вибір скористатись одним з варіантів:

  • подати документи онлайн через вебпортал електронних послуг ПФУ, мобільний застосунок «Пенсійний фонд»;
  • особисто прийти до сервісного центру Пенсійного фонду, до органу соціального захисту населення або до центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП);
  • надіслати документи електронною поштою на адресу органу Пенсійного фонду: [email protected]

Які документи знадобляться

Багатодітним сім’ям, інформація про які є в Реєстрі, пільга з оплати житлово-комунальних послуг оформлюється на підставі:

  • заяви про надання пільг на оплату ЖКП, придбання твердого палива і скрапленого газу;
  • довідки про наявність у житловому приміщенні пічного опалення та/або кухонного вогнища на твердому паливі (якщо оформляєте пільгу на придбання твердого палива і скрапленого газу).

Якщо сім’я проживає не за адресою реєстрації, а за іншою адресою, треба додати документ, що підтверджує фактичне місце проживання (наприклад, довідку про статус ВПО або акт обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства / фактичного місця проживання).

За інформацією Мінсоцполітики


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Головне для бухгалтера в липні 2025

В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у липні. Це нові або оновлені консультації, форми із зразками заповнення, довідники і найважливіші новини, які вплинуть на роботу бухгалтера у липні. Ми постійно актуалізуємо дані в огляді. Роботи, як завжди, багато, але разом ми впораємось! Стежте за оновленнями і листами від Експертно-правової системи «Експертус Головбух» , щоби не пропустити важливе для себе
639

Продаж корпоративних прав 2025

Бізнесом володіють через корпоративні права. Контроль, дивіденди, управління — це те, що вони забезпечують. Однак від них вирішили позбутися. Як оподатковується продаж корпоративних прав? На яких рахунках відображаються корпоративні права? Особливості продажу в учасників ТОВ, повідомлення про зміни у кінцевих бенефіціарах, юридичне оформлення та інвестиційний прибуток у фізосіб. Про все це — у консультації
51302

Консалтингові послуги: документальне оформлення, облік, оподаткування

Порада у веденні бізнесу може йти на вагу золота. Радитися доводиться з різних питань: юридичних, податкових, бухгалтерських, маркетингових, управлінських і не тільки. Як відкрити бізнес, як оптимізувати податки, як забезпечити збут товару, як документально все оформити. Без ефективного вирішення цих питань бізнес швидко може зійти нанівець. Про консалтингові послуги в Україні розповімо у консультації
21398

Проводимо дисконтування заборгованості

Дисконтування з’явилося у практиці бухгалтерів порівняно недавно — після змін у НП(С)БО. Що це таке, як визначити ставку дисконту, як впливає на податки та як обліковувати — зібрали пояснення й приклади. Також розповідаємо, коли дисконтування не потрібне
133809

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді