ПРОБЛЕМА
Підприємство ліквідує велику кількість комп’ютерної та іншої електронної техніки, залишкова вартість якої дорівнює нулю. На підстав яких документів списувати такі основні засоби? Як утилізувати таку техніку? Чи можуть податківці накласти штраф у разі непроведення утилізації?
РІШЕННЯ
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Для списання з балансу підприємства основних засобів, у яких первісна вартість дорівнює зносу, користуються Актом на списання основних засобів (типова форма № ОЗ-3) ― так само, як і для списання інших основних засобів. Форма такого акта затверджена наказом Мінстату від 29.12.1995 № 352.
На підставі такого документа в бухгалтерському обліку списують накопичений знос проведенням: дебет рахунку 13 «Знос (амортизація) необоротних активів» з кредитом рахунку 10 «Основні засоби».
Єдиною відмінністю між списанням основних засобів із нульовою залишковою вартістю та списанням інших основних засобів буде відсутність в бухгалтерському обліку проведення: дебет субрахунку 976 «Списання необоротних активів» з кредитом рахунку 10 «Основні засоби». Адже сума за такою операцією в нашій ситуації дорівнювала б нулю.
Детальніше про утилізацію електротехніки та штрафи при порушенні операцій з відходами читайте в експертно-правовій системі «Експертус Податки».