Робоча ситуація дня: Списання електротехніки та штрафи за порушення її утилізації

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Підприємство ліквідує велику кількість комп’ютерної та іншої електронної техніки, залишкова вартість якої дорівнює нулю. На підстав яких документів списувати такі основні засоби? Як утилізувати таку техніку? Чи можуть податківці накласти штраф у разі непроведення утилізації?

ПРОБЛЕМА

Підприємство ліквідує велику кількість комп’ютерної та іншої електронної техніки, залишкова вартість якої дорівнює нулю. На підстав яких документів списувати такі основні засоби? Як утилізувати таку техніку? Чи можуть податківці накласти штраф у разі непроведення утилізації?

РІШЕННЯ

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності

Для списання з балансу підприємства основних засобів, у яких первісна вартість дорівнює зносу, користуються Актом на списання основних засобів (типова форма № ОЗ-3) ― так само, як і для списання інших основних засобів. Форма такого акта затверджена наказом Мінстату від 29.12.1995 № 352.

На підставі такого документа в бухгалтерському обліку списують накопичений знос проведенням: дебет рахунку 13 «Знос (амортизація) необоротних активів» з кредитом рахунку 10 «Основні засоби».

Єдиною відмінністю між списанням основних засобів із нульовою залишковою вартістю та списанням інших основних засобів буде відсутність в бухгалтерському обліку проведення: дебет субрахунку 976 «Списання необоротних активів» з кредитом рахунку 10 «Основні засоби». Адже сума за такою операцією в нашій ситуації дорівнювала б нулю.

Детальніше про утилізацію електротехніки та штрафи при порушенні операцій з відходами читайте в експертно-правовій системі «Експертус Податки».


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Оренда офісу у фізособи: договірні відносини та оподаткування

Підприємство вирішило взяти в оренду приміщення у фізособи. Як оформити такі договірні відносини? Як відобразити операції з оренди приміщення в обліку? Як оподатковувати оплату орендної плати фізособі? Як бути з оподаткуванням ремонтів та компенсацією комунальних послуг при оренді офісу? Відповіді на ці та інші питання знайдете в цьому огляді
100991

ФОП на загальній системі оподаткування 2025

Розповімо про особливості перебування ФОП на загальній системі оподаткування у 2025 році: облік доходів і витрат, про книгу обліку, перехідні витрати між ІII та IV кварталом, графік обов’язкових платежів (ЄСВ, ПДФО, військовий збір). Чи варто переходити на загальну систему у 2025 році? Відповіді — в огляді
676488

Калькулятор стажу онлайн

З радістю презентуємо вам онлайн-калькулятор стажу, який допоможе легко впоратися з частинкою вашої роботи. Калькулятор стажу розрахує різні періоди трудового стажу — просто внесіть потрібні дані
1019

Дебіторська заборгованість: як нею керувати

Довіряй, але перевіряй. Ця приказка відображає суть обліку дебіторської заборгованості, яку треба не тільки визнати, але й контролювати на кожну дату балансу щодо можливості бути сплаченою. Визнання та списання дебіторської заборгованості, її розкриття у фінансовій звітності — у консультації
111772

Ліцензія на зберігання пального 2025: як отримати

Кому потрібна ліцензія на зберігання пального, скільки за неї доведеться заплатити і які документи зібрати за оновленими правилами 2025 року, який бухгалтерський облік таких ліцензій — розбираємо
100691

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді