Е-лікарняні: з’ясовуємо причини помилок
Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму
На сьогодні в Україні листок непрацездатності формують програмними засобами в Електронному реєстрі листків непрацездатності (далі — ЕРЛН) на підставі медичного висновку у разі ідентифікації пацієнта як застрахованої особи в Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі — РЗО). Після створення медичного висновку та його відправлення до ЕРЛН на контактний номер телефона застрахованої особи надійдуть два СМС-повідомлення:
1. Від Е-Health щодо створення медичного висновку про тимчасову непрацездатність із зазначенням його номера.
2. Від Пенсійного фонду України щодо формування е-лікарняного, його номера та періоду дії.
СМС-повідомлення про підтвердження відкриття е-лікарняного може не надійти у випадках, якщо:
- особа не авторизувалася в особистому кабінеті на вебпорталі ПФУ та не підключила сервіс дистанційного інформування від ПФУ;
- в особистому кабінеті вказали неактуальний номер телефону;
- особа офіційно не працевлаштована та в РЗО відсутні дані про сплату ЄСВ;
- особа не є застрахованою і її дані відсутні в РЗО;
- роботодавець не подав дані про працівника для внесення в РЗО;
- в обліковій картці застрахованої особи зазначили некоректні, помилкові, неактуальні відомості (змінилися персональні дані).
- Декретні працівниці, яка отримує мінзарплату
- Розмір лікарняних, коли страховий стаж перед страховим випадком становить 12 місяців
- Лікарняний працівникові, страховий стаж якого менший ніж три роки
- Лікарняний працівникові, страховий стаж якого — понад вісім років
- Декретні працівниці зі страховим стажем меншим ніж шість місяців
- Декретні працівниці зі страховим стажем меншим ніж шість місяців
За відсутності електронного листка непрацездатності:
КРОК 1 — перевірте в особистому кабінеті застрахованої особи на вебпорталі е-послуг ПФУ коректність персональних даних. З метою актуалізації даних необхідно особисто або за допомогою засобів вебпорталу ПФУ подати до територіального органу ПФУ Анкету застрахованої особи та документи, що ідентифікують та підтверджують інформацію про особу.
КРОК 2 — зверніться до роботодавця для перевірки даних щодо трудових відносин, а саме:
- чи своєчасно подали звіт щодо сплати ЄСВ за працівників;
- чи подали повідомлення ДПС та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу за будь-якими типами трудових договорів. У порядку міжвідомчого обміну інформація надходить до ПФУ;
- у разі переведення працівника на іншу посаду чи вказали дату початку роботи на новій посаді з проставленням ознаки «1» у графі «Переведено, призначено на іншу посаду або роботу, переміщено до іншого підрозділу». Зазначення дати припинення на попередній посаді та підстави про звільнення призводить до помилки формування е-лікарняного;
- чи правильно сформували Додаток 5 щодо осіб, які тривалий час знаходяться у соціальних відпустках по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного або шестирічного віку.
Зверніть увагу, якщо Податкові розрахунки своєчасно не подали або подали з помилками, то наступного дня після граничного терміну подання створення листка непрацездатності по особі, яку не звільнили у попередньому звітному періоді, буде неможливо.
КРОК 3 — за результатами дій відповідно до кроку 2 перевірте в особистому кабінеті застрахованої особи та /або страхувальника на вебпорталі електронних послуг Фонду коректність відображення даних про трудові відносини, поданих страхувальником.
КРОК 4 — зверніться до лікаря з проханням перевірки правильності внесення у декларацію пацієнта з лікарем паспортних даних та реєстраційного номера облікової картки платника податків.
Після виправлення даних в РЗО за зверненням пацієнта протягом 7 днів після дати закриття електронного листка непрацездатності, лікар може повторно відправити сформований медичний висновок до ЕРЛН ПФУ для створення лікарняного листка.