Чи надсилає податкова до ЄДР дані про заперечення при ліквідації юрособи

104

Запитання

Чи надсилають податкові органи до ЄДР повідомлення про наявність заперечень проти проведення держреєстрації припинення юрособи за формами № 27-ОПП та № 28-ОПП?

Відповідь

До завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог (у разі наявності грошових зобов’язань та / або заборгованості зі сплати податків і зборів), а також у день отримання запиту від суб’єкта державної реєстрації контролюючий орган передає до ЄДР у порядку інформаційної взаємодії між ЄДР та інформаційними системами ДПС відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП або відомості про узгодження плану реорганізації юридичної особи за формою № 31-ОПП (ч. 6 ст. 13 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 року № 755-IV та пунктом 11.10 розділу XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588; далі — Порядок № 1588).

За наявності заборгованості зі сплати податків і зборів додатки до відомостей за формою № 30-ОПП надсилають (видають) комісії з припинення (ліквідаційній комісії, ліквідатору) або особі, відповідальній за погашення грошових зобов’язань або податкового боргу, що є такою згідно з пунктом 97.4 Податкового кодексу України, за їх зверненням.

Додатки до відомостей № 30-ОПП видають ті контролюючі органи, які їх сформували (п. 11.11 розд. XI Порядку № 1588).

Наявність в ЄДР відомостей про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати ЄСВ є підставою для відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи.

Якщо контролюючий орган до ЄДР передав відомості про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів, то після погашення заборгованості контролюючий орган передає до ЄДР відомості про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів (абз. 5 п. 11.10 розд. ХІ Порядку № 1588).

Безлімітна підтримка користувачів «Експертус Головбух»

Із 10 грудня 2024 року діє Порядок електронної інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної податкової служби України, затверджений спільним наказом Мінюсту, Мінфіну від 05.07.2024 № 2040/5/327; далі — Наказ № 2040.

З набранням чинності Наказом № 2040, норми наказу Мінюсту та Мінфіну від 18.03.2016 № 759/5/371, які встановлювали, що до запровадження обміну документами в електронній формі між ЄДР та інформаційними системами ДПС відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів надсилались у повідомленнях за попередніми формами (повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 27-ОПП та повідомлення про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 28-ОПП), втратили чинність.

Отже, контролюючі органи направляють до ЄДР відомості за формою № 30-ОПП, у тому числі і після погашення заборгованості зі сплати податків і зборів, інформацію про яку направили до ЄДР у повідомленні за формою № 27-ОПП.

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 5 листопада 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8780

Господарський кодекс: скасування, вплив на бізнес і перспективи

У консультації роз’яснимо, за які новації у видах юросіб, управлінні об’єктами державної та комунальної власності проголосували депутати. Верховна Рада скасувала Господарський кодекс і внесла зміни до низки інших нормативних актів. Проаналізуємо, як це вплине на бізнес
53

Електронна трудова: як перейти, перевірити і що з паперовою

Цифровізація змінює й таку консервативну сферу, як оформлення трудових відносин. Ще з червня 2021 року в Україні впровадили електронні трудові книжки. Як перенести дані про стаж з паперової трудової книжки до електронної трудової книжки, якими мають бути сканкопії, як зміниться порядок виходу на пенсію — про все це в огляді
68542

Штатний розпис 2025: чи потрібно складати після скасування Господарського кодексу

Штатний розпис — постійний гість у кабінеті бухгалтера, адже це обов’язковий локальний акт. Складати його скеровувала стаття 64 Господарського кодексу. Але що буде зі штатним розписом після 28 серпня 2025 року, коли Господарський кодекс піде в архів? Час прощатися? Розбираємося
79910