Чи має право підпису податкової звітності фізособа, яка веде бухоблік і не є працівником юрособи

2158

Запитання

Чи може керівник юрособи надати право підпису податкової звітності в електронному вигляді фізособі, яка на підставі договору здійснює ведення бухгалтерського обліку та не є працівником такої юрособи?

Відповідь

Ні, не може.

Електронний документообіг між платником та податковим органом здійснюється без укладення відповідного договору (п. 42.6 Податкового кодексу України).

Податкову декларацію повинен підписувати керівник платника або уповноважена особа, а також особа, яка відповідає за ведення бухобліку та подання податкової декларації до податкового органу. У разі ведення бухобліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника таку податкову декларацію підписує такий керівник (абз. 1 пп. 48.5.1 ПК).

Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами затвердив Мінфін наказом від 06.06.2017 № 557; далі — Порядок № 557.

Якщо адресатом є податковий орган, після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка (п. 5 розд. ІІ Порядку № 557).

Автоматизована перевірка е-документа включає, зокрема:

  • підтвердження дійсності кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису та печатки (за наявності), що базуються на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису та кваліфікованому сертифікаті електронної печатки за умов, встановлених Законом України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII;
  • перевірку права підпису е-документа підписувачем (п. 7 розд. ІІ Порядку № 557).

Керівник платника визначає, змінює перелік уповноважених осіб, яких наділяють правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через Е-кабінет від імені платника, та визначає їхні повноваження.

Для надання права підпису е-документів іншим особам, яким делегували право підпису, платник повідомляє про таких осіб податковий орган, на обліку в якому перебуває платник. Для цього направляє повідомлення про надання інформації щодо щодо кваліфікованого або удосконаленого електронного підпису (далі — Повідомлення) в е-вигляді за формою згідно з додатком 1 до Порядку № 557 (п. 3 розд. ІІІ Порядку № 557).

До Повідомлення вносять інформацію про підписувачів, яким надають право підпису е-документів. На сформоване Повідомлення першими накладають кваліфіковані або удосконалені електронні підписи, що базуються на кваліфікованих сертифікатах електронних підписів усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них — кваліфікований або удосконалений електронний підпис керівника і останньою — кваліфікована електронна печатка (за наявності), що базується на кваліфікованому сертифікаті електронної печатки (п. 4 розд. ІІІ Порядку № 557).

ЗІР, категорія 129.03

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 5 листопада 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8780

Облікова ставка НБУ 2025

Облікова ставка НБУ — монетарний інструмент, за яким НБУ встановлює для суб'єктів грошово-кредитного ринку орієнтир щодо вартості залучених та розміщених грошових ресурсів. Із 25.07.2025 розмір облікової ставки НБУ залишився на рівні 15,5% річних
70708

Як звільнити бухгалтерію від чужої роботи

Ви не зобов’язані працювати за інших, а особливо в турбулентний період із підвищенням податків. Позбутися зайвої роботи допоможуть пам’ятки для інших відділів і перевірені прийоми, за допомогою яких вирішували проблему ваші колеги. У статті також є поради психолога з ефективного спілкування з кадровиками, менеджерами і юристами
6111

Акт виконаних робіт 2025: бланк, зразок і правила заповнення

Акт виконаних робіт — зразок і бланк, які знадобляться для підтвердження послуг або робіт. Бухгалтер оформлює його для належного документування госпоперацій. Завантажуйте приклад акта надання послуг і готовий бланк — у консультації експерта
443154

Бухгалтерська довідка 2025: коли потрібна, як оформити + зразок

Бухгалтерська довідка виручає, коли бракує первинних документів, затримується контрагент або потрібно пояснити помилку. Мінфін уточнив, коли можна її складати, а ми зібрали готові зразки для типових ситуацій
104539