Чи має право підпису податкової звітності особа, яка не є працівником юрособи
Запитання
Чи може керівник юрособи надати право підпису податкової звітності в електронному вигляді фізособі, яка на підставі договору здійснює ведення бухгалтерського обліку та не є працівником такої юрособи?
Відповідь
Хто потрапить до «чорного» списку ДПС
Ні, не може.
Електронний документообіг між платником та податковим органом без укладення відповідного договору (п. 42.6 Податкового кодексу України).
Податкову декларацію підписує керівник платника або уповноважена особа, а також особа, яка відповідає за ведення бухобліку та подання податкової декларації до податкового органу. У разі ведення бухобліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника таку податкову декларацію підписує такий керівник (абз. 1 пп. 48.5.1 ПК).
Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердив Мінфін наказом від 06.06.2017 № 557; далі — Порядок № 557.
Якщо адресатом є податковий орган, після надходження електронного документа здійснюють його автоматизовану перевірку (п. 5 розд. ІІ Порядку № 557).
Автоматизована перевірка е-документа включає, зокрема перевірку:
- правового статусу кваліфікованого електронного підпису та печатки (за наявності);
- права підпису е-документа підписувачем (п. 7 розд. ІІ Порядку № 557).
Керівник платника визначає, змінює перелік уповноважених осіб, яких наділяють правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через Е-кабінет від імені платника, та визначає їхні повноваження.
Для надання права підпису е-документів іншим особам, яким делегували право підпису, платник повідомляє про таких осіб податковий орган, на обліку в якому перебуває платник. Для цього направляє повідомлення про надання інформації щодо КЕП (далі — Повідомлення) в е-вигляді за формою згідно з додатком 1 до Порядку № 557 (п. 3 розд. ІІІ Порядку № 557).
До Повідомлення вносять інформацію про підписувачів, яким надають право підпису е-документів. На сформоване Повідомлення першими накладають КЕП усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них — КЕП керівника і останньою — печатка (за наявності) (п. 4 розд. ІІІ Порядку № 557).
Подання електронної звітності давно стало звичною справою для багатьох бухгалтерів. Адже електронне звітування має багато переваг, здебільшого у плані економії часу. Але є й особливості, про які треба пам’ятати. Також розповімо про те, яких технічних помилок може припуститися платник податку, коли складає звіт