Чи зобов’язаний СГ повертати кошти у тій формі, в якій розраховувався при продажу товарів
Запитання
Чи передбачає чинне законодавство обов’язок суб’єкта господарювання повертати кошти у тій формі, в якій здійснювався розрахунок при продажу товарів (робіт, послуг)?
Відповідь
ДПС рекомендує здійснювати повернення коштів у тій формі, в якій здійснювався розрахунок при продажу товарів, робіт, послуг, для полегшення обліку отриманої та повернутої торгівельної виручки. При цьому суб’єкт господарювання може змінити форму коштів при їх поверненні за попереднім погодженням із покупцем.
Разом з тим, при розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадять виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертають споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору — в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів (ч. 3 ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 № 1023-XII (далі — Закон № 1023).
При цьому, встановили, що обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережений його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом із проданим товаром, або відтворений на дисплеї ПРРО QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти (абз. 3 ч. 1 ст. 9 Закону № 1023).
Отже, за умови погодження із споживачем часу та способу повернення коштів за товари, роботи, послуги, що не порушує встановлених строків для такого повернення, форма (готівка на безготівкову і навпаки), у якій повертають кошти, може бути змінена.