Нерухомість у різних місцях: куди звернутись для звірки даних
Запитання
До якого контролюючого органу необхідно звертатись фізособам-власникам декількох об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, розміщених у різних населених пунктах, для проведення звірки даних?
Відповідь
Платники податку на нерухомість, мають право звернутися з письмовою заявою до ДПС за своєю податковою адресою, щоб провести звірку даних щодо:
- об’єктів житлової/нежитлової нерухомості, у т.ч. їх часток, що перебувають в їх власності;
- розміру загальної площі об’єктів житлової/нежитлової нерухомості, що перебувають в їх власності;
- права на користування пільгою із сплати податку;
- розміру ставки податку;
- нарахованої суми податку.
Якщо виявлять розбіжності між даними ДПС і даними, підтвердженими платником на підставі оригіналів відповідних документів, податківці за податковою адресою платника:
- проводять перерахунок суми податку;
- надсилають платнику нове податкове повідомлення-рішення (ППР);
- скасовують попереднє податкове повідомлення-рішення (пп. 266.7.3 Податкового кодексу України; далі — ПК).
Якщо платник надасть ДПС правовстановлюючі документи на нерухомість, відомості про яку відсутні у базі даних ДПС, — податок сплачують на підставі поданих платником відомостей, до отримання ДПС відомостей від органів держреєстрації прав на нерухоме майно про перехід права власності на об’єкт оподаткування (абз. 2 пп. 266.7.4 ПК).
Крім того, фізособи, з використанням КЕП, можуть переглянути сформовані ППР щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, — у меню «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету. А саме у розділі «Загальна інформація про платника» за вкладкою «Повідомлення про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання (ППР)».