Контрагент вчасно не надав первинки: як облікувати витрати
Запитання
Як облікувати витрати за операцією, якщо господарську операцію вже провели, а контрагент ще не надав підтвердного документа?
Відповідь
![]() | Альона Лебедик експерт Експертус Головбух, ACCA DipIFR (rus) |
Господарські операції обліковують на підставі первинних документів. Це правило закріплене в ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV та пп. 2.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене наказом Мінфіну від 24.05.1995 № 88. А як бути, коли первинки від контрагента немає?
Якщо контрагент затримує первинку, облікуйте господарську операцію на підставі внутрішнього первинного документа, наприклад внутрішнього акта. Складіть його самостійно в довільній формі. Головне, щоб у внутрішньому акті були всі обов’язкові реквізити первинного документа із частини 2 статті 9 Закону про бухоблік.
Можливість відображати операції за внутрішніми документами закріпіть у правилах документообігу на підприємстві. Це рекомендація із Положення № 88:
Форму внутрішнього акта затвердьте наказом або розпорядженням керівника про застосування внутрішніх документів для обліку операцій.
Поставте на моніторинг своїх контрагентів. Головбух Контрагенти цілодобово моніторить реєстраційні зміни, банкрутство та борги. Виявляє ризики співпраці з контрагентом у разі зміни його даних. Кількість контрагентів на моніторингу необмежена.