Кошти підприємства у банку, який у процесі ліквідації: чи можна у цей період зменшити фінрезультат до оподаткування

709

Запитання

У підприємства на поточному рахунку в банку, по якому розпочато процедуру ліквідації, залишились кошти. Підприємство подало заяву про внесення його до реєстру кредиторів банку. Однак, у зв’язку з продовженням ліквідації банку на невизначений період, задовольнити кредиторські вимоги підприємства неможливо. Чи підлягає списанню із подальшим коригуванням фінрезультату до оподаткування заборгованість банку перед підприємством?

Відповідь

⚠️ КАРАНТИН, КАРАНТИН, ЩО З ОБЛІКОМ ТИ НАРОБИВ

Лист ДПС від 02.02.2021 № 337/ІПК/99-00-21-02-02-06

Для цілей податкового обліку однією із ознак визнання заборгованості безнадійною є заборгованість суб'єктів господарювання, визнаних банкрутами у встановленому законом порядку або припинених як юридичні особи у зв'язку з їх ліквідацією (пп. «з». пп. 14.1.11 ПКУ).

Тобто, умовою для визнання заборгованості безнадійною є припинення юридичної особи, що підтверджується записом про державну реєстрацію його припинення у Єдиному державному реєстрі, юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Отже, кошти підприємства, що знаходяться на поточному рахунку банку, можуть бути визнані безнадійною заборгованістю у разі наявності підтверджуючих документів про припинення банку-боржника як юридичної особи у зв’язку з його ліквідацією та відповідно підприємство не може зменшити фінрезультат до оподаткування на суму грошових коштів на рахунку банку по якому триває процедура ліквідації, якщо така заборгованість не підпадає під іншу ознаку визначену пп. 14.1.11 ПКУ.

додаток

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Допомога по частковому безробіттю 2025: хто має право та як оформити

Скорочення чи повна зупинка виробництва, зменшення обсягів замовлень — все це може бути причиною зниження розміру зарплат працівників, а у підприємців — скорочення доходу. Є спосіб компенсувати такі втрати — це допомога по частковому безробіттю. На яких умовах її надають, як її розрахувати та отримати, облікувати та оподаткувати — у консультації
11372

Порядок ліквідації підприємства

Ліквідація — це одна з форм припинення діяльності суб’єкта господарювання. Відсутність правонаступництва, тобто передачі прав та обов’язків третій стороні, відрізняє її від реорганізації. Яка послідовність дій при ліквідації, у якій черзі погашаються борги та як звільнити працівників при ліквідації? Що таке ліквідаційний баланс підприємства? Розглянемо, як здійснюється ліквідація юридичної особи у 2025 році з огляду на воєнний стан
99029

Первинні документи: що вважають первинкою та як її оформити

Первинні документи на підприємстві: розглянемо особливості створення, прийняття, заповнення, зберігання та відображення у бухгалтерському обліку бланків первинних документів. Також зачепимо й питання збереження облікових регістрів та бухгалтерської звітності як на підприємстві, так і у ФОП
218250

Як перевірити контрагента перед співпрацею: інструкція для бухгалтера

Перевірка контрагента зумовлена реаліями ведення бізнесу в Україні. Адже якщо проводите операції із сумнівними контрагентами, ризикуєте, бо податківці можуть визнати ці операції нереальними і донарахувати податків. Аби не потрапити в халепу, упевніться в надійності потенційного контрагента. Підкажемо, на що зважати
32369

Платіжна інструкція 2025: правила заповнення та приклад

Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
137512