Списуємо з балансу нематеріальний актив: чи нараховувати ПДВ
Запитання
Чи нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ у разі списання з балансу нематеріального активу?
Відповідь
Нематеріальний актив списується з балансу в разі його вибуття внаслідок безоплатної передачі або неможливості отримання підприємством надалі економічних вигід від його використання (п. 34 НП(С)БО 8 «Нематеріальні активи», затвердженого наказом Мінфіну від 18.10.1999 № 242).
При здійсненні операцій із списання нематеріального активу у зв’язку з неможливістю отримання надалі економічних вигід від його використання, платник повинен врахувати норми пункту 198.5 Податкового кодексу України (ПК) та нарахувати податкові зобов’язання.
При здійсненні операцій зі списання нематеріального активу в разі його вибуття внаслідок безоплатної передачі нараховують податкові зобов’язання відповідно до пункту 185.1 ПК та базу оподаткування ПДВ визначають згідно з пунктом 188.1 ПК. При цьому податкові зобов’язання відповідно до пункту 198.5 ПК не нараховують.