Юрособа надала приміщення для потреб ЗСУ: чи можна зменшити податок на нерухомість

1680

Запитання

Юрособи — платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в період дії воєнного стану тимчасово надавали ЗСУ об’єкти нерухомості, розташовані на територіях, де не велися бойові дії (не були окупованими). Чи мають право ці юрособи зменшити податкові зобов’язання з податку на нерухоме майно, що нарахували на такі об’єкти нерухомості?

Відповідь

Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності та несплату податків

Починаючи з 01.01.2023 за об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають, зокрема, у власності юросіб, що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих рф територіях України, які включили до Переліку територій, на яких ведуть (велися) бойові дії або тимчасово окупованих рф (далі — Перелік територій), податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не нараховують та не сплачують за період з першого числа місяця, в якому визначили щодо відповідних територій дату початку активних бойових дій або тимчасової окупації, до останнього числа місяця, у якому завершились бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території.

Перелік територій затвердило Мінреінтеграції наказом від 22.12.2022 № 309. Для цілей справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до підпункту 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (ПК) застосовують тільки:

  • перелік територій активних бойових дій (частина друга розд. І Переліку територій)

та

  • перелік тимчасово окупованих рф територій України (розд. ІІ Переліку територій).

ПК не містить норм щодо припинення юрособами виконання податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, нарахованого за об’єкти нерухомості, розташовані на територіях, де не велися бойові дії (не були окупованими), які в період дії воєнного стану в Україні виділялися тимчасово для потреб ЗСУ, військових адміністрацій.

За інформацією ДПС у Тернопільській області

додаток

👇 Жовтнева пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Туристичний збір в Україні: за якими правилами сплачувати

За якою ставкою справляти туристичний збір 2026, чи подавати декларацію, якщо діяльність не проводилася, які документи підтверджують звільнення від сплати туристичного збору, чи може туристичний збір сплатити туроператор, як бути з туристичним збором платнику єдиного податку — в огляді
71213

Податкова декларація з транспортного податку 2026

Придбали вартісний автомобіль класу «люкс»? Тоді готуйтеся подавати декларацію з транспортного податку. Хто подає, який граничний термін подання податкової декларації з транспортного податку у 2026 році, як заповнити декларацію — розповість експерт
25024

Орендна плата фізособам: оподаткування та звітність

Вимоги до договору оренди земельної ділянки. Розмір орендної плати. Податкові наслідки виплати орендної плати. Приклади розрахунку суми орендної плати до виплати орендодавцеві та суми податків. Заповнення Додатка 4ДФ Податкового розрахунку у разі виплати орендної плати
41719

Земельний сервітут: чи реєструвати договір та як оподатковувати

Підприємство уклало сервітут із Державним науково-дослідним інститутом. На виконання умов цього договору сторони підписали акт приймання-передачі об’єкта сервітуту. Як підприємству, користувачу сервітутом, відображати щомісячну оплату (затрати) за таким договором?
23672