Як здійснюється взяття на облік відокремленого підрозділу нерезидента

57

Запитання

Яким чином здійснюється взяття на облік відокремленого підрозділу нерезидента, який не відповідає поняттю постійного представництва нерезидента?

Відповідь

Коротка та повна відповіді ідентичні:

Відповідно до п. 64.5 ст. 64 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами і доповненнями (далі – ПК) підставою для взяття на облік (внесення змін, перереєстрації) відокремленого підрозділу іноземної компанії, організації, у тому числі постійного представництва нерезидента, є належна акредитація (реєстрація, легалізація) такого підрозділу на території України згідно із законом.

Для взяття на облік постійні представництва нерезидентів та відокремлені підрозділи іноземних юридичних осіб зобов’язані звернутися протягом 10 календарних днів з дня їх державної реєстрації (акредитації, легалізації) в установленому порядку або до початку провадження господарської діяльності, якщо така реєстрація не є обов’язковою згідно із законодавством, до контролюючих органів за своїм місцезнаходженням.

Поняття постійного представництва визначено п.п. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 ПК.

Пунктом 4.2 розд. IV Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (у редакції наказу Мінфіну від 22.04.2014 № 462) (далі – Порядок), визначено, що для взяття на облік відокремлений підрозділ нерезидента, який не відповідає поняттю постійного представництва нерезидента у значенні, наведеному у п.п. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 ПК та п. 5.1 розд. V Порядку, зобов’язаний у 10-денний строк після державної реєстрації (легалізації, акредитації чи засвідчення факту створення іншим способом) подати до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням такі документи:

  • заяву за формою № 1-ОПП;
  • копію документа, що підтверджує присвоєння коду за Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України;
  • копію документа про реєстрацію, легалізацію, акредитацію чи засвідчення факту створення іншим способом.

Документом про акредитацію (реєстрацію, легалізацію) відокремленого підрозділу іноземної компанії, організації на території України згідно з п.п. 3 п. 3.4 розд. ІІІ Порядку є:

  • свідоцтво про реєстрацію представництва, видане центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики, - для представництв іноземних суб’єктів господарської діяльності на території України, на яких поширюється дія Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність»;
  • банківська ліцензія - для філій іноземних банків;
  • погоджене, прошите та засвідчене у порядку, встановленому Національним банком України, положення про представництво іноземного банку - для представництв іноземних банків (до контролюючого органу подається копія титульної сторінки положення з пред’явленням оригіналу або нотаріально засвідчена копія такої сторінки у разі подання документів поштовим відправленням);
  • документ, виданий уповноваженим органом державної влади України, що засвідчує реєстрацію, акредитацію, легалізацію, створення, отримання згоди тощо на функціонування відокремленого підрозділу нерезидента на території України, - для інших відокремлених підрозділів нерезидентів.

У разі взяття на облік як платників податків і зборів у контролюючих органах юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та відомості щодо яких не містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючий орган за основним місцем обліку формує довідку про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру, за формою № 34-ОПП (додаток 2 до Порядку). Така довідка надсилається платнику податків наступного робочого дня з дня взяття на облік. За згодою платника податків не пізніше наступного робочого дня після взяття його на облік така довідка може бути видана платнику податків чи уповноваженій особі платника податків у контролюючому органі (п. 3.10 розд. ІІІ Порядку).

Якщо у платника податків відбувається реєстрація, створення чи відкриття об’єкта оподаткування на території адміністративно-територіальної одиниці, де він не перебуває на обліку, то такий платник податків зобов’язаний стати на облік за неосновним місцем обліку у контролюючому органі за місцезнаходженням такого об’єкта у порядку, визначеному розд. VII Порядку (п. 8.3 розд. VIII Порядку).

Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП (додаток 10 до Порядку) подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків (п. 8.4 розд. VIII Порядку).

ЗІР 119.02


Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Продовження воєнного стану і мобілізації: що треба знати бухгалтеру

Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
8217

Штучний інтелект в роботі бухгалтера: так, ні чи можливо

Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
72

Облікова ставка НБУ 2025

Облікова ставка НБУ — монетарний інструмент, за яким НБУ встановлює для суб'єктів грошово-кредитного ринку орієнтир щодо вартості залучених та розміщених грошових ресурсів. Із 18.04.2025 розмір облікової ставки НБУ залишився на рівні 15,5% річних
64121

Витрати майбутніх періодів: що врахувати при складанні фінансової звітності

Витрати майбутніх періодів не часто можна побачити у бухгалтерському балансі. Однак для них відведено аж цілий рядок. Що таке витрати майбутніх періодів та чи можна обійтися без них? Чим витрати майбутніх періодів відрізняються від авансу за послуги? Чи є витрати майбутніх періодів у фінансовій звітності за МСФЗ? Відповідні на ці питання — знайдете у консультації
49357

Видаткова накладна: для кого і для чого

Видаткова накладна, мабуть, найпоширеніший документ у тих, хто постійно придбаває або продає різні ТМЦ. Саме на підставі видаткової накладної юрособи та фізособи-підприємці відпускають матеріальні цінності під час своєї господарської діяльності. Звичайні покупці також часто мають справу з видатковою накладною, коли придбавають товари у магазинах оптової торгівлі, наприклад, будматеріалів. Розберімося докладно, за якими правилами складати видаткову накладну у 2025 році
217556