Розповсюджувати алкогольні напої безплатно під час рекламних заходів не можна
Запитання
Відповідь
Якщо організатор проводить рекламу алкогольних напоїв на спеціальних виставкових заходах, безоплатно надаючи їх безпосередньо зацікавленим та/або професійним відвідувачам, і водночас він обмежив відвідування заходу тими особами, яким відповідно до законодавства дозволяється продавати товар, що демонструється, — у розумінні Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 № 957 така реклама вважається роздрібним продажем алкогольних напоїв.
Витрати суб’єктів господарювання на такі рекламні заходи (спеціальні виставкові заходи) визначають на основі мінімальних роздрібних цін на алкогольні напої, що визначені у постанові КМУ «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв» від 30.10.2008 № 957.
У такій ситуації до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів за оптову або роздрібну торгівлю коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої.
Водночас податківці зазначають, що під час реклами алкогольних напоїв слід керуватися вимогами статті 22 Закону України «Про рекламу» від 03.07.1996 № 270/96-ВР.
За інформацією із Загальнодоступного довідково-інформаційного ресурсу, категорія 115.06