Зазначили неправдиву інформацію на етикетці — отримаєте штраф

За поширення неправдивих відомостей на етикетках, які вводять в оману споживачів, загрожує штраф.

supermarket.jpg

Звітуємо про контрольовані операції за 2023 рік

30.08.2022 Касаційний господарський суд у складі Верховного Суду (ВС) розглянув справу за позовом підприємства до Антимонопольного комітету України (АМКУ) скасувати рішення щодо визнання дій підприємства порушенням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції.

Підприємство поширило на контретикетках вин власного виробництва під позначенням «LAMBRUSCO» інформацію, що вводить в оману: «при виробництві використовується виноград італійського походження», «виготовлено за італійською технологією», «неповторний, трохи терпкий смак досягається за рахунок поєднання білих та червоних сортів винограду італійського походження». Ці відомості окремо або в поєднанні з іншою інформацією, що зображена на етикетках цих вин, можуть вплинути на наміри осіб придбати вина підприємства, вважаючи їх італійськими. За це порушення підприємство оштрафували.

Господарський суд відмовив у задоволенні позову. Апеляційний суд підтримав його рішення.

Господарські суди виходили з того, що обставини справи в їх сукупності підтверджують, що позивач вчинив порушення, що його передбачає стаття 15-1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» від 07.06.1996 № 236/96-ВР (далі — Закон № 236).

За результатами розгляду справи ВС залишив без змін судові рішення попередніх інстанцій. Суд зауважив, що поширення неправдивих відомостей, які вводить в оману невизначене коло осіб, зокрема, внаслідок обраного способу їх викладення щодо назви продукту, його споживчих властивостей і стандарту, якому відповідає продукт, може вплинути на наміри цих осіб щодо придбання товару. Відповідальність за ці дії передбачає Законом № 236.

ВС зазначив, що суди попередніх інстанцій дійшли неспростовного висновку про відсутність правових підстав скасувати рішення АМКУ з огляду на:

  • виняткові повноваження органів АМКУ щодо оцінювання та кваліфікації наявних дій як відповідного порушення;
  • поширення позивачем інформації, що вводить споживачів в оману, є неправдивою та може вплинути на наміри споживачів унаслідок обраного способу викладення придбати вина підприємства як італійські вина, тимчасом як вони українські.

За інформацією ВСУ


безплатний вебінар для бухгалтера

Статті за темою

Усі статті за темою

Національний кешбек: як і для кого

2 вересня офіційно стартувала програма «Національний кешбек». Зі статті з’ясуєте, в чому вигода, хто може долучитися і як продавцям правильно налаштувати РРО
132

Розірвання договору оренди: зразок

Договір оренди, як і будь-який господарський договір, можна розірвати в силу різних обставин. Сьогодні про те, як оформити розірвання договору оренди та можливі варіанти розв’язання цієї ситуації
129086

Кошти під звіт: як видавати, обліковувати та оподатковувати

Видача коштів фізичній особі призводить до появи дебіторської заборгованості та супроводжується дотриманням правил звітування по таким коштам. Як документально оформити видачу, подальший облік таких коштів, коли необхідно оподаткувати підзвітні кошти? Дамо відповідь на всі ці питання в цьому огляді
74005

Оренда приміщення з генератором: як розподілити витрати

Наразі генераторне живлення стає дедалі більш актуальним. Щоб підвищити комерційну привабливість об’єкта оренди, забезпечити орендарям можливість нормально працювати в умовах потенційного відключення електрики, орендодавці часто обладнують приміщення генератором. Як орендарі відшкодовують витрати орендодавця на функціонування генератора? Розберімо можливі варіанти
198

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді