Як показати в декларації звільнення на період війни від сплати земельного податку та податку на нерухомість

Податківці роз’яснили, чи є пільгою та як відобразити в декларації звільнення від сплати земельного податку та податку на нерухоме майно пільгою, яке передбачають підпункти 69.14, 69.22 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України.

Як показати в декларації звільнення на період війни від сплати земельного податку та податку на нерухомість

Благодійна організація: облік та звітність

ДПС на своєму вебпорталі оприлюднює:

  • Довідник пільг, що є втратами доходів бюджету;
  • Довідник інших податкових пільг.

Як під час війни справляти податки та збори — визначає пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (ПК). Тимчасовий порядок справляння податків і зборів з урахуванням «воєнних» особливостей не вважають пільгами, тому норми пункту 69 ПК не включили до довідників пільг.

Якщо застосовують пункт 69 ПК, то інформацію про пільги не зазначають (в декларації з плати за землю — колонки 18—22 розділу І; декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, — колонки 18—22 розділу І додатка 1, колонки 17—21 розділу І додатка 2).

Пояснення щодо зменшення суми податкового зобов’язання до сплати у зв’язку із застосуванням пункту 69 ПК зазначають у декларації в рядку «Доповнення до Податкової декларації»:

  • у рядку 9 декларації з плати за землю;
  • у рядку 8 декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Йдеться про різницю між показниками:

  • колонок 17 і 23 розділу І декларації з плати за землю;
  • колонок 17 і 23 розділу І додатка 1; колонок 16 і 22 розділу І додатка 2 до декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

У колонці «Зміст доповнення» зазначають причину зменшення податкового зобов’язання: «Уточнена сума податкового зобов’язання до сплати розрахована відповідно до пп. 69.22 (або пп. 69.14) п. 69 підрозділу 10 Перехідних положень Податкового кодексу України».

За інформацією ДПС у Львівській області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Туристичний збір в Україні: за якими правилами сплачувати

За якою ставкою справляти туристичний збір 2026, чи подавати декларацію, якщо діяльність не проводилася, які документи підтверджують звільнення від сплати туристичного збору, чи може туристичний збір сплатити туроператор, як бути з туристичним збором платнику єдиного податку — в огляді
71251

Податкова декларація з транспортного податку 2026

Придбали вартісний автомобіль класу «люкс»? Тоді готуйтеся подавати декларацію з транспортного податку. Хто подає, який граничний термін подання податкової декларації з транспортного податку у 2026 році, як заповнити декларацію — розповість експерт
25049

Орендна плата фізособам: оподаткування та звітність

Вимоги до договору оренди земельної ділянки. Розмір орендної плати. Податкові наслідки виплати орендної плати. Приклади розрахунку суми орендної плати до виплати орендодавцеві та суми податків. Заповнення Додатка 4ДФ Податкового розрахунку у разі виплати орендної плати
41744

Земельний сервітут: чи реєструвати договір та як оподатковувати

Підприємство уклало сервітут із Державним науково-дослідним інститутом. На виконання умов цього договору сторони підписали акт приймання-передачі об’єкта сервітуту. Як підприємству, користувачу сервітутом, відображати щомісячну оплату (затрати) за таким договором?
23691

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді