Бізнес просить переглянути законодавство про захист прав споживачів
Банк проведень: безоплатна передача й отримання товарів
Європейська Бізнес Асоціація (ЄБА) вже виступала категорично проти деяких норм законопроєкту «Про захист прав споживачів» від 05.10.2021 № 6134. На думку ЄБА вони суперечать положенням європейських директив, посилюють регуляторний тиск на бізнес та містять корупційні та інші ризики.
Серед положень, які категорично не підтримує бізнес — створення двох нових уповноважених органів:
- Громадської спілки «Спілка громадських об’єднань споживачів» (далі — Спілка);
- Комісії з питань позасудового розв’язання спорів (далі — Комісія).
Передбачають, що вони матимуть розширені нетипові повноваження по контролю за діяльністю бізнесу та притягненню їх до відповідальності. Серед таких:
- додаткові перевірки бізнесу;
- накладання штрафів;
- визначення розміру відшкодування;
- проведення обов’язкових платних навчань для підприємців.
Пропозиціями до законопроєкту також надають компетентному органу повноваження щодо:
- проведення контрольних перевірок бізнесу щодо наявності призначених осіб, відповідальних за захист прав споживачів;
- накладення штрафів за невиконання або несвоєчасне виконання цих вимог.
Серед ризикових пропозицій — ідея запровадити здійснення розгляду справ у порядку позасудового розв’язання спорів та прийняття рішень Комісією на підставі висновків Спілки. Хоча, відповідно до законодавства України, розмір грошового відшкодування моральної шкоди може визначати лише суд.
Занепокоєння бізнесу загострилось через нещодавно зареєстрований законопроєкт від 13.03.2023 № 9095 щодо посилення відповідальності за порушення законодавства про захист прав споживачів. Так, законопроєктом пропонують:
- збільшити розміри штрафів за певні види адмінправопорушень;
- встановити кримінальну відповідальність за надання недостовірної інформації про продукцію.
На думку бізнесу, такі норми можуть призвести до зловживань з боку контролюючих органів.
ЄБА закликає не підтримувати законопроєкти № 9095 та № 6134 у поточній редакції, а направити на повторне доопрацювання. При цьому просить врахувати застереження та зауваження підприємців і лише потім виносити на голосування в зал.
За інформацією Європейської Бізнес Асоціації
Українські суб’єкти господарювання розширюють ринки збуту й активно продають свої товари на закордонних маркетплейсах. Експерти пояснили як правильно задокументувати, облікувати й оподаткувати продаж товарів