Особливості коригування плати за землю за 2022 та 2023 роки: роз’яснення ДПС

ДПС пояснила, за які земельні ділянки можна зменшити зобов’язання з плати за землю

Особливості коригування плати за землю за 2022 та 2023 роки: роз’яснення ДПС

Фінансова звітність за МСФЗ: комплект і строки подання

З 06.05.2023 набув чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно» від 11.04.2023 № 3050-ІХ (далі — Закон № 3050). Він змінив механізм визначення переліку територій, на яких ведуть (велися) бойові дії або тимчасово окупованих (далі — Перелік територій).

Тож Перелік територій, який затвердило Мінреінтеграції наказом від 22.12.2022 № 309, можна застосовувати при справлянні плати за землю на відповідних територіях.

Серед іншого, Закон № 3050 визначає можливість уточнення податкових зобов’язань з плати за землю, які платники задекларували до набрання ним чинності, шляхом подання уточнюючих розрахунків до раніше поданих податкових декларацій по платі землю за 2022 рік та 2023 рік:

Податок/вид платежу

Зобов’язання, що уточнюють/коригують

Період, за який можливе коригування

За земельні ділянки, що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих рф територіях України, включених до Переліку територій

плата за землю (земельний податок та/або орендна плата)

Задекларовані за 2022 та/або 2023 роки податкові зобов’язання з плати за землю

За період 2023 року податкові зобов’язання уточнюють відповідно до періодів початку та звершення на відповідних територіях активних бойових дій або тимчасової окупації.

Платники, які у 2022-2023 роках не декларували свої податкові зобов’язання, за об’єкти оподаткування, розташовані на територіях, які не увійшли до наказу № 309, або розташовані на території можливих бойових дій, затверджених наказом № 309, мають задекларувати відповідні податкові зобов’язання.

за період березень 2022 – грудень 2023 року

За земельні ділянки, розташовані на територіях, що не залежать від Переліку територій

орендна плата

задекларовані за 2022 та/або 2023 роки податкові зобов’язання з орендної плати за земельні ділянки, забруднені вибухонебезпечними предметами або непридатні для використання у зв’язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами.

Уточнення податкових зобов’язань здійснюється за періоди, у яких земельні ділянки були визнані як забруднені вибухонебезпечними предметами або непридатні для використання у зв’язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами.

за період 2022–2023 роки

 

Складені, надіслані (вручені) до 06.05.2023 податкові повідомлення-рішення про сплату плати за землю, за земельні ділянки, визначені підпунктом 283.1.9, пунктом 283.2, пунктом 288.8, підпунктом 69.14 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (ПК), підлягають скасуванню (відкликанню), а грошові зобов’язання та податковий борг, визначені органом контролю по платі за землю, — анулюванню.

У разі самостійного виправлення платником помилок, що призвели до заниження податкового зобов’язання у звітних (податкових) періодах, які припадають на період дії воєнного стану з дотриманням порядку, що встановлений статтею 50 ПК, такого платника звільняють від нарахування та сплати штрафних санкцій згідно з пунктом 50.1 ПК, та пені (абз. 14 пп. 69.1підрозд. 10 розд. ХХ ПК).

Тож платники плати за землю, які надаватимуть до органів контролю уточнюючі податкові декларації за звітні (податкові) періоди, що припадають на період дії воєнного стану, не нараховують штрафні санкції та пеню.

За інформацією ДПС

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Туристичний збір в Україні: за якими правилами сплачувати

За якою ставкою справляти туристичний збір 2026, чи подавати декларацію, якщо діяльність не проводилася, які документи підтверджують звільнення від сплати туристичного збору, чи може туристичний збір сплатити туроператор, як бути з туристичним збором платнику єдиного податку — в огляді
71251

Податкова декларація з транспортного податку 2026

Придбали вартісний автомобіль класу «люкс»? Тоді готуйтеся подавати декларацію з транспортного податку. Хто подає, який граничний термін подання податкової декларації з транспортного податку у 2026 році, як заповнити декларацію — розповість експерт
25049

Орендна плата фізособам: оподаткування та звітність

Вимоги до договору оренди земельної ділянки. Розмір орендної плати. Податкові наслідки виплати орендної плати. Приклади розрахунку суми орендної плати до виплати орендодавцеві та суми податків. Заповнення Додатка 4ДФ Податкового розрахунку у разі виплати орендної плати
41744

Земельний сервітут: чи реєструвати договір та як оподатковувати

Підприємство уклало сервітут із Державним науково-дослідним інститутом. На виконання умов цього договору сторони підписали акт приймання-передачі об’єкта сервітуту. Як підприємству, користувачу сервітутом, відображати щомісячну оплату (затрати) за таким договором?
23691

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді