Працівник відмовився від ідентифікаційного коду: що з пенсією

Стаття-подарунок від журналу «Головбух» 
Зміст статті:

ПРОБЛЕМА

Працівник у жовтні 2012 року відмовився від ідентифікаційного номеру та отримав у паспорті відмітку про можливість здійснювати операції за номером паспорта. Після звернення до органу Пенсійного фонду для призначення пенсії відділ персоніфікації відмовився надати дані про заробітну плату з 2000 по вересень 2012 і надав інформацію лише за період з жовтня 2012 по сьогодні. Чи правомірно вчинили у Пенсійному фонді, не врахувавши дані за заробітком за період, коли у працівника був індивідуальний податковий номер?

РІШЕННЯ

На нашу думку, у цьому випадку відбулось банальне непорозуміння.

До заяви на призначення пенсії потрібно подавати довідку податкової адміністрації про присвоєння ідентифікаційного номера заявнику. Таку вимогу містить підпункт «а» пункту 7 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління ПФУ від 25.11.2005 № 22-1.

При цьому за відсутності ідентифікаційного номера дозволяється подавати копію сторінки паспорта з відміткою про те, що особа має право здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера.

Саме на підставі поданих документів працівники Пенсійного фонду враховують заробіток громадянина для розрахунку пенсії. Тому, якщо надати ще й ідентифікаційний номер, непорозуміння буде усунено. У такому разі працівник Пенсійного фонду має врахувати заробіток за період з 2000 по вересень 2012 року.

Підготовлено членами Експертної ради системи «Експертус Податки»


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"


Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді