Як отримати відомості про суми виплачених доходів та утриманих податків

Відтепер всі бажаючі фізичні особи платники податків можуть отримати відомості про суми своїх виплачених доходів та утриманих податків. А ми розкажемо, як це зробити

Відповідно до Конституції України, всі громадяни мають декларувати свої доходи та сплачувати податки за ними. Проте у самому Податковому кодексі України є уточнення, відповідно до якого, не всі громадяни «зобов'язані» це робити. Тобто, певні категорії громадян можуть не подавати щороку податкову накладну про майновий стан і доходи, чи робити це виключно за власним бажанням. Вебінари для бухгалтерів 2025

Щодо фізичних осіб, для яких декларування податків є обов'язковим повідомляємо, що з початку 2017 року податківці спростили процедуру отримання витягу відомостей про суми сплачених податків та отриманих доходах. Відтепер всю необхідну інформацію можна отримати у персональному електронному кабінеті, у тій самій системі, через яку можна подавати податкові накладні.

Зараз такий сервіс доступний лише для фізичних осіб – платників податків.

Завантажити зразки форми запиту та відповіді:

F1301801 - Запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків. 

F1401801 - Відповіді на запит «Відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків. 

Як отримати відомості про доходи та сплачені податки?

Перш за все платникові податків необхідно потрапити у «електронний кабінет платника податків». Якщо ви вже користувалися цим сервісом і маєте електронний підпис – отримати витяг буде значно простіше.

Платники податків, що вперше користуються електронним кабінетом мають отримати електронний підпис. Як це зробити, читайте у статті Як отримати електронний цифровий підпис.

Порядок дій для отримання відомостей наступний:

  • з головної сторінки ДФС необхідно потрапити до особистого електронного кабінету платника податків;
  • авторизуватися, обравши відповідний акредитований центр сертифікації ключів (АЦСК);
  • вибрати свій особистий електронний ключ, в залежності від того яким чином ви його зберігаєте – на особистому комп’ютері чи на електронному носії інформації. Для тих користувачів, які робитимуть ці операції вперше нагадаємо, що файл особистого електронного підпису має назву Key- 6.dat;
  • далі необхідно ввести пароль захисту. Після успішного завантаження ключа буде здійснено вхід до системи;
  • щоб отримати відомості про сплачені податки та нараховані доходи, потрібно перейти то розділу електронного кабінету під назвою «заяви»;
  • у цьому розділі необхідно обрати пункт «Запит про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи/декларації про доходи та витрати осіб, які звернулись за призначенням субсидій на житло»;
  • у формі запиту необхідно заповнити всі необхідні реквізити, перевірити інформацію і надіслати запит;
  • якщо платник податків допустив помилку при заповненні запиту, він повернеться в особистий кабінет платника податків із позначками, які реквізити необхідно заповнити чи виправити наявні помилки;
  • далі необхідно знову скористатися особистим електронним підписом. Загалом процедура ідентична тій, яку платникові податків необхідно зробити для входу в особистий кабінет.Тепер залишається дише зачекати на повідомлення за запитом. У цьому матеріалі ви можете завантажити та переглянути приклади форм відомостей про нарахований дохід та сплачені податки.

Витяг відомостей можна отримати за останні 3 роки поквартально. Відомості за останній квартал можуть бути подані через 60 днів із дня його закінчення. 


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"

📩 Хочете знати про зміни раніше за колег?

tg_4.png

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді