Як отримати відомості про суми виплачених доходів та утриманих податків

Відтепер всі бажаючі фізичні особи платники податків можуть отримати відомості про суми своїх виплачених доходів та утриманих податків. А ми розкажемо, як це зробити

Відповідно до Конституції України, всі громадяни мають декларувати свої доходи та сплачувати податки за ними. Проте у самому Податковому кодексі України є уточнення, відповідно до якого, не всі громадяни «зобов'язані» це робити. Тобто, певні категорії громадян можуть не подавати щороку податкову накладну про майновий стан і доходи, чи робити це виключно за власним бажанням.

Щодо фізичних осіб, для яких декларування податків є обов'язковим повідомляємо, що з початку 2017 року податківці спростили процедуру отримання витягу відомостей про суми сплачених податків та отриманих доходах. Відтепер всю необхідну інформацію можна отримати у персональному електронному кабінеті, у тій самій системі, через яку можна подавати податкові накладні.

Зараз такий сервіс доступний лише для фізичних осіб – платників податків.

Завантажити зразки форми запиту та відповіді:

F1301801 - Запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків. 

F1401801 - Відповіді на запит «Відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків. 

Як отримати відомості про доходи та сплачені податки?

Перш за все платникові податків необхідно потрапити у «електронний кабінет платника податків». Якщо ви вже користувалися цим сервісом і маєте електронний підпис – отримати витяг буде значно простіше.

Платники податків, що вперше користуються електронним кабінетом мають отримати електронний підпис. Як це зробити, читайте у статті Як отримати електронний цифровий підпис.

Порядок дій для отримання відомостей наступний:

  • з головної сторінки ДФС необхідно потрапити до особистого електронного кабінету платника податків;
  • авторизуватися, обравши відповідний акредитований центр сертифікації ключів (АЦСК);
  • вибрати свій особистий електронний ключ, в залежності від того яким чином ви його зберігаєте – на особистому комп’ютері чи на електронному носії інформації. Для тих користувачів, які робитимуть ці операції вперше нагадаємо, що файл особистого електронного підпису має назву Key- 6.dat;
  • далі необхідно ввести пароль захисту. Після успішного завантаження ключа буде здійснено вхід до системи;
  • щоб отримати відомості про сплачені податки та нараховані доходи, потрібно перейти то розділу електронного кабінету під назвою «заяви»;
  • у цьому розділі необхідно обрати пункт «Запит про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи/декларації про доходи та витрати осіб, які звернулись за призначенням субсидій на житло»;
  • у формі запиту необхідно заповнити всі необхідні реквізити, перевірити інформацію і надіслати запит;
  • якщо платник податків допустив помилку при заповненні запиту, він повернеться в особистий кабінет платника податків із позначками, які реквізити необхідно заповнити чи виправити наявні помилки;
  • далі необхідно знову скористатися особистим електронним підписом. Загалом процедура ідентична тій, яку платникові податків необхідно зробити для входу в особистий кабінет.Тепер залишається дише зачекати на повідомлення за запитом. У цьому матеріалі ви можете завантажити та переглянути приклади форм відомостей про нарахований дохід та сплачені податки.

Витяг відомостей можна отримати за останні 3 роки поквартально. Відомості за останній квартал можуть бути подані через 60 днів із дня його закінчення. 


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"


Вебінар для бухгалтера

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді