Електронний облік деревини в Україні
Вже напевне кожен сільгоспвиробник знає про відміну спецрежиму ПДВ і альтернативу, що запропонував уряд у вигляді бюджетних дотацій. Дотації призначаються як сільгоспвиробникам загалом, так і сільгоспвиробникам, які використовують у своїй роботі вітчизняну сільгосптехніку. Для останніх суть дотації полягає у відшкодуванні 20% вартості сільгосптехніки вітчизняного виробництва. Проте і тут не все так гладко.
Однак зараз пропонуємо сфокусуватися на тому, як сільгоспвиробнику отримати бюджетну дотацію і в які строки це необхідно зробити.
Читайте також: Експорт придбаного зерна: від оподаткування ПДВ до бухобліку
Строки та особливості отримання дотації сільгоспвиробникам
Строки та особливості отримання дотації сільгоспвиробниками викладено у Наказі Мінфіну від 23.02.2017 р. № 275, що набрав чинності з 02.03.2017 р. Перш за все, він затверджує форму заяви для реєстрації сільгоспвиробників у Реєстрі отримувачів дотації. Згідно із цим документом, рамки для подання заяви для реєстрації отримувачем сільськогосподарської дотації не просто обмежені, а дуже жорсткі!
Пропонуємо розібрати деякі положення цього наказу, а розпочнемо пунктом, щодо встановлення строків реєстрації отримувачем дотації для сільгоспвиробників. Відповідно до Наказу № 275, у місяці, що передує початку податкового періоду, з якого сільгоспвиробник бажає отримувати дотацію, протягом 5-ти календарних днів після закінчення граничного строку подання місячної звітності з ПДВ. Простіше кажучи:
заяву можна подавати щомісяця у проміжку з 21-го по 25-те числа кожного місяця!
Отже, сільгоспвиробники що хочуть отримати дотацію вже у квітні, мають подати заяву починаючи з 21-го березня і до 24-е включно, адже 25-е березня припадає на вихідний, а переносу дати у вихідні чи святкові дні не передбачено. У квітні ситуація з подачею звітів буде ще «кращою», адже на період 21-25 квітня припадає 2 вихідних.
Зі строками розібралися, а тепер перейдемо до інших, не менш важливих та актуальних питань, які можуть виникнути у сільгоспвиробників, що хочуть отримувати бюджетну дотацію.
Нагадаємо, що право отримувати бюджетну дотацію надається сільгоспвиробникам, що є юридичними особами чи ФОПами. Їх основною діяльністю має бути постачання сільгосптоварів. Окрім того, такі сільгоспвиробники мають подати заяву на включення їх до реєстру отримувачів бюджетної дотації.
Заповнюючи заяву на внесення до реєстру, потрібно ставити позначку «Х» саме навпроти слова «Внесення», щоб стати претендентом на внесення до реєстру. Якщо необхідно здійснити перереєстрацію, відповідна позначка ставиться біля слова «Перереєстрація». Заповнюючи заяву потрібно бути уважним, особливо із основними реквізитами, щоб сільгоспвиробника можна було ідентифікувати.
Інше цікаве питання – чи включається березень до місяців, за якими можна отримати дотацію, якщо сільгоспвиробник розраховує отримувати дотацію з квітня? Тут одразу дамо позитивну відповідь – березень є попереднім місяцем, а отже і за нього будуть нараховані кошти державної дотації.
Ще одне важливе питання – чи враховуються відходи, що були отримані при виробництві сільгосппродукції як товари? Відповідно до закону – так, навіть відходи є товарами сільгоспвиробництва.
А що з основними засобами? При розрахунку частки сільгосптоварів, до складу основної діяльності сільгоспвиробника не включаються операції із постачанням основних засобів якщо вони перебували у складі ОЗ не менше 12 послідовних звітних періодів, чи такі операції не були постійними і не підпадають під ознаку окремої підприємницької діяльності.
Окремо скажемо про 5 розділ заяви про внесення до реєстру. Тут необхідно навести перелік дотаційних видів діяльності, але не тільки їх назви і коди згідно із КВЕД, а й відповідні підпункти.
І пам’ятайте, що
Після включення до реєстру, сільгоспвиробник повинен кожного місяця складати додаток 9 до декларації ПДВ, і саме за його показниками будуть розподілятися суми дотації сільгоспвиробнику.
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"