Платник податків став «великим»: чого очікувати

Стаття-подарунок від журналу «Головбух» 
Наприкінці кожного року податківці затверджують Реєстр великих платників податків на наступний рік. Тож сьогодні розглянемо, хто має шанс потрапити до такого переліку та на що очікувати у такому разі

Спершу з’ясуймо, хто належить до великих платників податків. Відповідно до підпункту 14.1.24 Податкового кодексу України (ПК) великі платники податків — це юрособи, у яких обсяг доходу від усіх видів діяльності за останні чотири послідовні податкові (звітні) квартали перевищує 500 млн. грн. або загальна сума сплачених до Державного бюджету України податків за платежами, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, за такий самий період перевищує 12 млн.  грн.

Щоб потрапити до когорти «великих», платник податків має бути внесений до Реєстру великих платників податків. Такий реєстр має бути затверджений до 27 вересня поточного року. До речі, наказом ДФС від 08.09.2015 № 681 уже затверджено Реєстр великих платників податків на 2016 рік.

Про включення до реєстру всі щасливчики отримають відповідні повідомлення за формою № 1-ВПП. На які «привілеї» очікувати великим платникам податків, розглянемо далі.

Зміна місця обліку платника податків

Усі отримувачі повідомлення про включення до Реєстру великих платників податків мають стати на облік у контролюючому органі, що здійснює супроводження великих платників податків (п. 64.7 ПК). Для цього потрібно подати заяву за формою № 1-ОПП. Причому пункт 10.22 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588, уточнює граничну дату подання заяви. Це — 15 листопада поточного року. Та цього року вона припадає на неділю, тож радимо подати форму № 1-ОПП не пізніше 13 листопада.

Якщо ж підприємство самостійно не стане на облік у контролюючому органі з обслуговування великих платників податків, то податківці самостійно приймуть рішення про зміну основного місця обліку та переведення платника на облік у контролюючому органі з обслуговування великих платників податків. Про прийняте рішення платника податків повідомлять. Різниця між добровільною і примусовою зміною місця реєстрації полягає у тому, що коли підприємство подає заяву форми № 1-ОПП, то воно самостійно обирає нове основне місце обліку. Податківці ж визначать його, не питаючи підприємство.

Ще однією особливістю при визначенні нового основного місця обліку саме податківцями є те, що великий платник податків після взяття його на облік за новим місцем обліку зобов’язаний сплачувати податки за місцем попереднього обліку у контролюючих органах, а подавати податкову звітність та виконувати інші обов’язки, передбачені ПК, — за новим місцем обліку (п. 64.7 ПК).

Терміни перевірок для великих платників

Окрім клопоту щодо зміни місця реєстрації, великі платники податків матимуть змогу трохи довше спілкуватися з контролерами під час перевірок. Строки планових та позапланових документальних перевірок у великих платників податків порівняно з іншими платниками податків наведено у Таблиці.

Строки документальних перевірок

Вид перевірки

Тривалість перевірки для

великих платників

суб’єктів малого підприємництва

інших платників податків

Планова документальна перевірка

не більше 30 р. дн.

не більше 10 р. дн.

не більше 20 р. дн.

Продовження строків планової документальної перевірки

не більше 15 р. дн.

не більше 5 р. дн.

не більше 10 р. дн.

Позапланова документальна перевірка

не більше 15 р. дн.

не більше 5 р. дн.

не більше 10 р. дн.

Продовження строків позапланової документальної перевірки

не більше 10 р. дн.

не більше 2 р. дн.

не більше 5 р. дн.

Узгодження цін великими платниками

Великий платник податків має право звернутися до податківців із заявою про попереднє узгодження цін у контрольованих операціях (пп. 39.6.1 ПК). Порядок попереднього узгодження цін у контрольованих операціях, за результатами якого укладаються договори, що мають односторонній, двосторонній та багатосторонній характер, для цілей трансфертного ціноутворення, затверджено постановою КМУ від 17.07.2015 № 504 (далі — Порядок № 504).

ВРІЗ

Для попереднього узгодження цін платник податків надсилає до ДФС лист, у якому обов’язково зазначає:

- мету звернення;

- найменування платника податків;

- код ЄДРПОУ;

- дані про представника (представників) платника податків, який (які) братиме (братимуть) участь у попередньому розгляді питання щодо проведення процедури узгодження цін (найменування посади, прізвище, ім’я, по батькові, номер телефону, адресу електронної пошти, документи, які підтверджують повноваження такої особи);

- суть і фактичні обставини контрольованої операції, предмет узгодження цін;

- інформацію про господарську діяльність сторін контрольованої операції із зазначенням найменування держав, резидентами яких вони є, а також про пов’язаних осіб для їх ідентифікації (структуру групи пов’язаних осіб тощо);

- інші відомості, які платник вважає за потрібне подати для врахування під час попереднього розгляду питання щодо проведення процедури узгодження цін.

ДФС за результатами попереднього розгляду питання щодо проведення процедури узгодження цін письмово повідомляє платнику податків протягом 60 календарних днів з дати надходження листа стосовно попереднього розгляду зазначеного питання про доцільність звернення із заявою (п. 7 Порядку № 504).

Інші особливості

На відміну від малих підприємств, платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації до контролюючого органу в електронній формі (п. 49.4 ПК). До того ж потрібно дотримуватися умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб.

Також в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб великий платник податків має надавати і копії документів (якщо такі документи створюються ним в електронній формі) під час проведення документальної перевірки. Такі документи надають не пізніше робочого дня, наступного за днем початку документальної виїзної планової, позапланової перевірки, документальної невиїзної перевірки (п. 85.2 ПК).

ВРІЗ

Із документа

Договір про узгодження цін — це угода, що укладається на обмежений строк між великим платником податків та ДФС щодо визначення критеріїв відповідності умов деяких майбутніх господарських операцій платника податків принципу «витягнутої руки»

(п. 2 Порядку № 504)

 

 Про те, як обліковувати придбаний електронний цифровий підпис, див. статтю О. Січа «Облік придбаного електронного цифрового підпису» у тижневику «Головбух» № 15/2015 на с. 28.


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"


Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді