Спрощений режим трудових відносин під час війни: що врахувати роботодавцю
Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму
У період воєнного стану в Україні діє спрощений режим регулювання трудових відносин — спеціальна правова модель, що дозволяє роботодавцям і працівникам більш гнучко оформлювати співпрацю. При цьому такий режим не звільняє від обов’язку сплачувати податки та внески.
Цей режим застосовують до трудових відносин, якщо:
роботодавець є суб’єктом малого або середнього підприємництва з кількістю працівників до 250 осіб;
або заробітна плата працівника за місяць перевищує 8 мінімальних зарплат (у 2025 році — 64 тис. грн на місяць).
У трудовому договорі сторони можуть визначати індивідуальні умови праці, включно з оплатою, відповідальністю, організацією робочого часу, матеріальним забезпеченням, умовами припинення договору тощо. Договір укладають в письмовій або електронній формі.
🔥 Готуємо первинку до перевірки
Що сплачує роботодавець за працівника?
Навіть при використанні спрощеного режиму роботодавець зобов’язаний:
утримувати з доходів працівників та перераховувати до відповідних бюджетів:
18% ПДФО;
нараховувати та сплачувати 22% ЄСВ. Спрямовується до Пенсійного фонду та Фонду соціального страхування, з яких працівники отримують:
допомогу по тимчасовій непрацездатності (лікарняні);
допомогу по вагітності та пологах;
страхові виплати у разі нещасного випадку на виробництві;
пенсійне забезпечення в майбутньому.
Працівник, який працює офіційно, навіть у спрощеному режимі:
набуває страхового стажу;
має підтверджений дохід для оформлення субсидій, пільг, кредитів;
захищений у разі хвороби або втрати працездатності.
За інформацією ДПС