Реєстрація платником ПДВ при тимчасовому ввезенні та реекспорті обладнання

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Підприємство зобов’язане зареєструватись платником ПДВ у випадку, якщо загальна сума від усіх здійснених підприємством операцій з постачання товарів / послуг, що підлягають оподаткуванню, протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн грн

Реєстрація платником ПДВ при тимчасовому ввезенні та реекспорті обладнання

Операції з вивезення товарів за межі митної території України у митному режимі реекспорту, якщо товари поміщені у такий режим відповідно до пункту 3 (щодо товарів у вигляді продуктів їх переробки) та пункту 5 частини першої статті 86 Митного кодексу України (МК) оподатковують за нульовою ставкою ПДВ (пп. «б» пп. 195.1.1 Податкового кодексу України; ПК).

Операції з вивезення товарів за межі митної території України у митному режимі реекспорту звільняються від оподаткування ПДВ, крім операцій з вивезення відповідно до пункту 3 (щодо товарів у вигляді продуктів їх переробки) та пункту 5 частини першої статті 86 МК, що оподатковуються податком за ставкою, визначеною підпунктом 195.1.1 ПК (п. 206.5 ПК).

Порядок реєстрації особи як платника ПДВ регулюється статтями 180-183 розділу V ПК та регламентується Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом Мінфіну від 14.11.2014 № 1130.

До загального обсягу оподатковуваних операцій (загальної суми від здійснення операцій з постачання товарів / послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V ПКУ) для цілей реєстрації особи як платника ПДВ включається обсяг операцій, що підлягають оподаткуванню ПДВ за ставками: 0%, 7%, 14% та 20%, а також операцій, що звільняються від оподаткування ПДВ. Обсяг операцій, що не є об’єктом оподаткування ПДВ, при обрахунку загального обсягу оподатковуваних ПДВ операцій не враховується.

Таким чином, у випадку, якщо загальна сума від усіх здійснених підприємством операцій з постачання товарів / послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V ПК протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн гривень, то підприємство зобов’язане буде зареєструватись як платник ПДВ.

За інформацією ДПС у Запорізькій області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яка відповідальність за нерозблокування податкової накладної

Коментар експерта допоможе з’ясувати і попередити можливі ризики через те, що платник ПДВ не розблокує податкову накладну. Адже він зобов’язаний не лише сплачувати ПДВ і звітувати про нього, а й складати податкові накладні та реєструвати їх у ЄРПН. За порушення цього обов’язку є відповідальність
13279

Оновлені довідники податкових пільг — актуальні дані 2026

Податкова оприлюднила оновлений довідник податкових пільг станом на 30.09.2026. Там знайдете перелік пільг із податку на прибуток, оподаткування неприбуткових установ й організацій, плати за землю, ПДВ, державного мита тощо
24667

Розрахунок коригування до податкової накладної: як скласти

У консультації про розрахунок коригування до податкової накладної та причини коригувань, які податкова визначила для його складання. Наведемо умовні коди в розрахунку коригування, їхнє призначення та приклади складання розрахунків коригування з різними кодами («101», «102», «103», «104» і «301»)
952227

Єдиний реєстр податкових накладних

Скласти та зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування – відповідальна ділянка сучасної бухгалтерії. У цьому огляді – про особливості функціонування ЄРПН та СЕА
35085

Показники D та P: як використовувати, щоб уникнути блокування ПН / РК

Підкажемо, що означають показники D і P, на що вони впливають та які їх значення допоможуть платнику ПДВ уникнути блокування податкових накладних / розрахунків коригування. Пояснимо також, як обчислюють ці показники і де їх перевірити
529

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді