Розмінна монета в обліку РРО/ПРРО: порядок дій суб’єкта господарювання

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Усі внесення та видача готівки з каси, які не є розрахунковими операціями, повинні фіксуватись через РРО або ПРРО як «службове внесення» або «службова видача»

Розмінна монета в обліку РРО/ПРРО: порядок дій суб’єкта господарювання

Підприємства зобов’язані при отриманні зношених банкнот або монет від покупців не видавати їх на решту. Такі кошти потрібно здати разом з готівковою виручкою до банку (п. 22 розд. ІІ Положення про ведення касових операцій, затвердженого постановою НБУ від 29.12.2017 № 148).

Також суб’єкти господарювання мають забезпечити наявність у касі достатньої кількості придатних до обігу банкнот і монет для видачі решти, за винятком тих номіналів, які Нацбанк вилучив з обігу. Якщо ж НБУ ухвалює рішення про припинення випуску певних монет, продавці повинні проводити заокруглення суми покупки згідно з відповідними нормативами НБУ.

Усі внесення та видача готівки з каси, які не є розрахунковими операціями, повинні фіксуватись через РРО або ПРРО як «службове внесення» або «службова видача» (п. 6 розд. III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги) від 14.06.2016 № 547).

Зокрема, операцію «службове внесення» використовується для фіксації готівки, яка вже є на місці розрахунків на момент початку роботи РРО після виконання Z-звіту. Якщо видача готівки здійснюється до першої розрахункової операції після Z-звіту і до виконання операції «службове внесення», вона не проводиться через РРО.

Тому, якщо підприємство має розмінну монету з попереднього дня або з каси, її необхідно зареєструвати через РРО/ПРРО як «службове внесення». Підтвердженням цього є фіскальний звітний чек (Z-звіт), у якому фіксується відповідна операція.

За інформацією ДПС у Тернопільській області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як працювати з РРО та ПРРО під час воєнного стану у 2026 році

Воєнний стан не скасовує обов’язку застосовувати РРО та ПРРО, але передбачає окремі правила роботи. Пояснимо, як працювати з ПРРО без інтернету у 2026 році, коли можна застосовувати офлайн-режим, як діяти в разі збою та які штрафи загрожують за РРО-порушення
44585

Інтернет-торгівля і РРО: коли потрібен касовий апарат при онлайн-продажах

Сучасну торгівлю уже не можна уявити без електронних технологій. Інтернет-магазини, мобільні застосунки, оплата банківською карткою, використання для розрахунку інтернет-банкінгу. А ще є електронні гроші та криптовалюти. Коли тут треба РРО/пРРО і фіскальний чек? У чому відмінність використання РРО/пРРО для накладеного платежу (післяплати) через Укрпошту та Нову пошту, кур’єра. Відповіді на ці питання з урахуванням позиції ДПС — у консультації
26176

Реєстрація РРО: алгоритм, необхідні документи

Розрахунки за продані товари/послуги готівкою та з використанням платіжних карток суб’єкти господарювання мусять проводити, використовуючи зареєстровані РРО. Розберемо правила реєстрації РРО
43533

Розрахунки через термінал: чи потрібен РРО

Розрахунок платіжною карткою за товар чи послугу вже став звичною справою. Як у сфері торгівлі здійснюються розрахунки через платіжні термінали і як це впливає на облік суб’єкта господарювання — продавця товарів
19411

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді