Податківці роз’яснили, що платник податку на прибуток, який веде бухгалтерський облік відповідно до міжнародних стандартів фінансової звітності, має нараховувати податкову амортизацію основних засобів та інших необоротних активів за методами, передбаченими П(С)БО 7 «Основні засоби» (крім «виробничого» методу).
При цьому, на думку фахівців ДФС, слід ураховувати, що амортизацію малоцінних необоротних матеріальних активів і бібліотечних фондів можна нараховувати за одним із двох методів:
- у першому місяці використання об’єкта ― 50% його вартості, яка амортизується, та решта 50% ― у місяці його вилучення з активів (списання з балансу) внаслідок невідповідності критеріям визнання активом;
- у першому місяці використання об’єкта ― 100% його вартості.
Додамо, що у своєму роз’ясненні податківці також зазначили, що відповідно до МСБО 16 «Основні засоби» для визначення об’єкта основних засобів не застосовують вартісний критерій. Адже тут передбачено групування основних засобів за класами відповідно до облікової політики підприємства та немає поняття щодо малоцінних необоротних матеріальних активів.
Лист МГУ ДФС ― ЦООВП від 21.04.2016 № 8879/10/28-10-01-3-11
Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
Акт виконаних робіт — зразок і бланк, які знадобляться для підтвердження послуг або робіт. Бухгалтер оформлює його для належного документування госпоперацій. Завантажуйте приклад акта надання послуг і готовий бланк — у консультації експерта
Бухгалтер під час нарахування зарплати працює з чималою кількістю первинних документів, основним з яких є розрахунково-платіжна відомість. Якщо зарплатна відомість працівника містить помилки, це може призвести до штрафів. Як все правильно оформити та які форми документів краще використати читайте у консультації
Популярні бланки та зразки стануть у пригоді всім бухгалтерам. У публікації знайдете «хіти», які завжди мають попит серед наших читачів
Інвентаризація на підприємстві: чому вона важлива, як правильно підготуватися, хто відповідає за її проведення. Розглядаємо особливості річної інвентаризації, строки та процедуру, а також як скласти наказ