Податкова амортизація основних засобів, бухоблік яких ведуть за МСФЗ

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Податківці роз’яснили, що платник податку на прибуток, який веде бухгалтерський облік відповідно до міжнародних стандартів фінансової звітності, має нараховувати податкову амортизацію основних засобів та інших необоротних активів за методами, передбаченими П(С)БО 7 «Основні засоби» (крім «виробничого» методу).

При цьому, на думку фахівців ДФС, слід ураховувати, що амортизацію малоцінних необоротних матеріальних активів і бібліотечних фондів можна нараховувати за одним із двох методів:

  • у першому місяці використання об’єкта ― 50% його вартості, яка амортизується, та решта 50% ― у місяці його вилучення з активів (списання з балансу) внаслідок невідповідності критеріям визнання активом;
  • у першому місяці використання об’єкта ― 100% його вартості.

Додамо, що у своєму роз’ясненні податківці також зазначили, що відповідно до МСБО 16 «Основні засоби» для визначення об’єкта основних засобів не застосовують вартісний критерій. Адже тут передбачено групування основних засобів за класами відповідно до облікової політики підприємства та немає поняття щодо малоцінних необоротних матеріальних активів.

Лист МГУ ДФС ― ЦООВП від 21.04.2016 № 8879/10/28-10-01-3-11

додаток

10 місяців передплати — 12 місяців експертної підтримки! Вигідна математика вересня для бухгалтера

image78

Статті за темою

Усі статті за темою

Платіжна інструкція 2025: правила заповнення та приклад

Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
134165

Акт виконаних робіт 2025: бланк, зразок і правила заповнення

Акт виконаних робіт — зразок і бланк, які знадобляться для підтвердження послуг або робіт. Бухгалтер оформлює його для належного документування госпоперацій. Завантажуйте приклад акта надання послуг і готовий бланк — у консультації експерта
469217

Відомість нарахування заробітної плати 2025: зразок і правила заповнення

Бухгалтер під час нарахування зарплати працює з чималою кількістю первинних документів, основним з яких є розрахунково-платіжна відомість. Якщо зарплатна відомість працівника містить помилки, це може призвести до штрафів. Як все правильно оформити та які форми документів краще використати читайте у консультації
204633

Інвентаризація 2025: порядок проведення, строки та оформлення результатів

Інвентаризація на підприємстві: чому вона важлива, як правильно підготуватися, хто відповідає за її проведення. Розглядаємо особливості річної інвентаризації, строки та процедуру, а також як скласти наказ
243386

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді