Переобладнання транспортного засобу: алгоритм розрахунку податкової знижки

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Податківці нагадують, що за витратами, понесеними у 2023 році, платник ПДФО має право отримати податкову знижку по 31 грудня 2024 року (включно)

Переобладнання транспортного засобу: алгоритм розрахунку податкової знижки

Алгоритм розрахунку податкової знижки в зв’язку з переобладнанням транспортного засобу:

  • визначіть базу оподаткування шляхом зменшення річної суми нарахованої заробітної плати на суму страхових внесків до Накопичувального фонду, а також на суму податкової соціальної пільги (ПСП) за її наявності (інформацію щодо сум нарахованого загального річного оподатковуваного доходу, застосованих ПСП та утриманого ПДФО фізичні особи отримують у вигляді довідки про доходи від свого роботодавця);
  • на підставі підтверджувальних документів визначіть суму (вартість) витрат платника податку — резидента, дозволених до включення до податкової знижки;
  • розрахуйте суму ПДФО на яку зменшуєте податкові зобов’язання у зв’язку з використанням права на податкову знижку;
  • з суми ПДФО утриманого (сплаченого) із заробітної плати за рік відніміть суму ПДФО, визначену як добуток бази оподаткування, зменшеної на суму понесених витрат у зв’язку з переобладнанням транспортного засобу, та ставки податку.

У разі отримання протягом звітного року доходів у вигляді заробітної плати, які оподатковувалися за різними ставками податку, суму ПДФО, на яку зменшуюте податкові зобов’язання у зв’язку з реалізацією права на податкову знижку, визначайте у такому порядку:

  • визначіть частки (у відсотках) доходу, нарахованого у вигляді зарплати, оподатковані за різними ставками податку, в загальній сумі річного загального оподатковуваного доходу;
  • визначіть розрахункову базу оподаткування за рік шляхом зменшення суми нарахованої зарплати на суму здійснених витрат;
  • визначіть розрахункову суму ПДФО окремо за кожною ставкою шляхом множення розрахункової бази оподаткування за рік на ставку податку та частку;
  • визначіть суму ПДФО, на яку зменшують податкові зобов’язання у зв’язку з використанням права на податкову знижку, як різниця між сумою ПДФО, утриманого протягом звітного року з оподатковуваного доходу, нарахованого у вигляді зарплати, та розрахунковою сумою податку за кожною ставкою.

Суму, що мають повернути платнику, зараховують на його рахунок, відкритий у банку або небанківському надавачу платіжних послуг, протягом 60 календарних днів після надходження податкової декларації про майновий стан і доходи (п. 179.8 Податкового кодексу України).

За інформацією ДПС у Дніпропетровській області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як виправити помилки в декларації про доходи: приклади

Якщо після подання декларації про майновий стан і доходи виявили помилку, можна її виправити. Це можуть зробити як звичайні громадяни, так і фізичні особи-підприємці (ФОП) та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність («незалежники»), тобто всі ті, хто зобов’язаний декларувати ПДФО, військовий збір та ЄСВ. В огляді — як заповнити необхідну для цього уточнюючу декларацію з прикладами
4751

Податкова соціальна пільга 2026: розмір, отримання, застосування

Зміна прожиткового мінімуму на початку року оновлює й податкові соціальні пільги (ПСП). Яким є розмір податкової соціальної пільги у 2026 році, коли вона нараховується, «дитячі» ПСП, документи для отримання пільги, приклади застосування ПСП, її особливості у одиноких матерів, працюючих студентів, «афганців», «чорнобильців», «АТОвців», пенсіонерів, осіб з інвалідністю — у консультації
393033

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді