Поворотна фіндопомога для незалежного професіонала: коли її включати до доходу

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Автор
експерт з обліку та оподаткування, Київ
Отриману за договором позики поворотну фінансову допомогу не включають до доходу фізособи, яка провадить незалежну професійну діяльність, якщо її повертають у встановлений договором строк. Якщо ж строк минув, а кошти не повернули, суму допомоги включають до доходу та оподатковують за правилами для фізосіб

Поворотна фіндопомога для незалежного професіонала: коли її включати до доходу

За договором позики одна сторона (позикодавець) передає у власність другій стороні (позичальникові) гроші або інші речі, визначені родовими ознаками, а позичальник зобов’язується повернути позикодавцеві таку ж суму грошових коштів (суму позики) або таку ж кількість речей того ж роду та такої ж якості.

Оподатковуваним доходом для фізичної особою, яка провадить незалежну професійну діяльність вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом (винагородою) і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності (п. 178.3 Податкового кодексу України; ПК).

Поворотна фіндопомога: облік і податки

Для приватних виконавців оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом, що складається із сум винагороди, отриманої відповідно до Закону України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів» від 02.06.2016 № 1403, і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження незалежної професійної діяльності.

Враховуючи те, що отримана особою, яка провадить незалежну профдіяльність, поворотна фінансова допомога (позика) відповідно до умов договору підлягає обов’язковому поверненню у визначений строк, то протягом дії договору суму такої допомоги не включають до складу доходу від провадження незалежної профдіяльності.

Водночас, якщо поворотну фіндопомогу не повертають протягом строку дії договору, то її включають до складу доходів фізичної особи та оподатковують за правилами, встановленими для платників податків — фізичних осіб.

Джерело: ДПС у Дніпропетровській області

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як виправити помилки в декларації про доходи: приклади

Якщо після подання декларації про майновий стан і доходи виявили помилку, можна її виправити. Це можуть зробити як звичайні громадяни, так і фізичні особи-підприємці (ФОП) та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність («незалежники»), тобто всі ті, хто зобов’язаний декларувати ПДФО, військовий збір та ЄСВ. В огляді — як заповнити необхідну для цього уточнюючу декларацію з прикладами
4719

Податкова соціальна пільга 2026: розмір, отримання, застосування

Зміна прожиткового мінімуму на початку року оновлює й податкові соціальні пільги (ПСП). Яким є розмір податкової соціальної пільги у 2026 році, коли вона нараховується, «дитячі» ПСП, документи для отримання пільги, приклади застосування ПСП, її особливості у одиноких матерів, працюючих студентів, «афганців», «чорнобильців», «АТОвців», пенсіонерів, осіб з інвалідністю — у консультації
392937

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді