Тому відсутність відповіді на такий запит, складений з порушенням законодавчих вимог, не може бути підставою для проведення позапланової виїзної документальної перевірки. Критерієм для встановлення достатності наданих пояснень та підтвердних документів має бути зміст порушень, викладених контролюючим органом у запиті.
При цьому цитування повного тексту конкретної норми ПК не може бути розцінене як обгрунтування конкретних підстав направлення такого запиту відповідно до вимог статті 73 ПК. Будь-яких інших підстав та обгрунтувань спірний запит податківців про надання інформації та її документального підтвердження за господарськими відносинами платника з його контрагентом не містить.
А це свідчить про відсутність у позивача обов’язку надавати відповідь на запит.
Згідно з правовою позицією Верховного Суду України, викладеною у постанові від 27.01.2015 (справа № 21-425а14), нормами ПК із дотриманням балансу публічних і приватних інтересів встановлені умови та порядок прийняття контролюючими органами рішень про проведення перевірок. Лише їх дотримання може бути належною підставою наказу про проведення перевірки.
Тому визнано безпідставним і винесення контролюючим органом наказу про проведення документальної позапланової виїзної перевірки платника податків, а сам наказ скасовано.
Ухвала Київського апеляційного адміністративного суду від 21.07.2016 № 826/20835/15