Чинні обмеження на проведення перевірок суб’єктів господарювання

На сьогодні встановлені особливості здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності лише щодо фізичних осіб — підприємців і юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, нагадало Мінекономрозвитку.

Йдеться про фізосіб-підприємців, які не зареєстровані платниками ПДВ, діяльність яких не віднесена до високого ступеня ризику, та юросіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, що передбачає включення ПДВ до складу єдиного податку, діяльність яких не віднесена до високого ступеня ризику.

При цьому стосовно таких «малоризикових» спрощенців:

• органи держнагляду (контролю), їх посадові особи проводять планові та позапланові перевірки за додержанням санітарного законодавства, законодавства про працю, зайнятість (у т. ч. зайнятість та працевлаштування інвалідів), щодо реклами про вакансії (прийом на роботу), про загальнообов’язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати матеріального забезпечення страхових виплат, надання соціальних послуг;

• органи захисту прав споживачів проводять позапланові перевірки за скаргами споживачів.

Крім того, щодо фізосіб-підприємців та юросіб, діяльність яких віднесена до середнього ступеня ризику, органи ПФУ проводять планові та позапланові перевірки.

Здійснювати інші, аніж визначені, перевірки щодо наведених вище суб’єктів органам держнагляду (контролю), їх посадовим особам заборонено.

Також тимчасово забороняється проведення планових та позапланових перевірок суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність у зоні проведення АТО. Виняток становлять позапланові перевірки суб’єктів господарювання, що відповідно до затверджених Кабміном критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності віднесені до суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику.

Стосовно інших суб’єктів господарювання перевірки у сфері госпдіяльності здійснюються у загальному порядку.

Обмеження ж, установлені пунктом 3 розділу II «Прикінцевих положень» Закону України від 28.12.2014 № 71-VIII, поширюються тільки на проведення перевірок контролюючими органами, визначеними Податковим кодексом України, вкотре наголосило міністерство.

Лист Мінекономрозвитку від 06.04.2016 3632-01/10151-03 


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Акт податкової перевірки 2025

Акт податкової перевірки — це документ, яким частіше за все закінчується податкова перевірка. Що в ньому має бути і на що звернути увагу? Як використати інформацію з нього для оскарження та можливі варіанти дій після отримання акта? Які зміни у змісті акта податкової перевірки у 2025 році? Відповіді у консультації
35152

Оскарження податкового повідомлення-рішення 2025

У випадку, коли органи ДПС виявили порушення, платник податків отримує податкове повідомлення-рішення (ППР). Як бути, якщо не згодні із рішенням ДПС? У консультації знайдете, як виглядає скарга на податкове повідомлення-рішення (зразок), а також порядок оскарження ППР
42894

Як проводять перевірки упродовж воєнного стану

У статті поговоримо про проведення перевірок під час воєнного стану в Україні. Розберемося, які перевірки проводять держоргани під час воєнного стану та кого може чекати штраф після перевірок.
27110

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді