Відпустка за свій рахунок на один день: як оформити
Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення

Особливості порядку надання працівникам відпустки без збереження заробітної плати визначили Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 № 2136-ІХ (далі — Закон № 2136).
Протягом періоду дії воєнного стану роботодавець на прохання працівника може надавати йому відпустку без збереження зарплати без обмеження строку, встановленого частиною першою статті 26 Закону України «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР (ч. 3 ст. 12 Закону № 2136).
У ФПУ висновували, що таку відпустку:
- Надають без обмеження її тривалості, але лише у період дії воєнного стану.
- Може отримати будь-який працівник незалежно від категорії чи статусу. Для цього він має подати заяву й отримати згоду роботодавця.
- Роботодавець не зобов’язаний надавати — він має право відмовити працівникові.
Тож, працівник та роботодавець самостійно домовляються про тривалість такої відпустки.
Закон про відпустки не регулює питання мінімальної тривалості відпустки, а також кількості раз надання такої відпустки упродовж воєнного стану.
Грошова компенсація замість відпустки: коли можлива
Також у період дії воєнного стану зберігається право працівників на відпустку без збереження заробітної плати відповідно до частини першої статті 26 Закону про відпустки. Ця норма передбачає, що за сімейними обставинами та з інших причин працівнику можна надати відпустку без збереження зарплати на строк, обумовлений угодою між працівником та роботодавцем, але не більше 30 календарних днів на рік.
Цю відпустку надають за заявою працівника та згодою роботодавця, але роботодавець може й відмовити працівнику в її наданні.
Отже, під час воєнного стану працівник може взяти відпустку без збереження зарплати тривалістю один календарний день за згодою роботодавця.
Джерело: Федерація профспілок України
