За малоцінними необоротними матеріальними активами різниць не виникає

Блок під заголовком новини 1 Підписуйтесь на Telegram-канал Головбух. Новини! Тут про зміни без спаму

Різниці, які виникають під час нарахування амортизації необоротних активів, визначають відповідно до вимог статті 138 Податкового кодексу України.

Облік основних засобів та їх відображення у фінансовій звітності регламентує П(С)БО 7 «Основні засоби». Так, основні засоби — це матеріальні активи, що їх підприємство утримує з метою використання у процесі виробництва/діяльності або постачання товарів, надання послуг, здавання в оренду іншим особам або для виконання адміністративних і соціально-культурних функцій. Очікуваний строк корисного використання (експлуатації) таких активів має перевищувати один рік (чи операційний цикл, якщо він довший за рік).

На відміну від правил бухобліку, у податковому обліку до малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА) відносять активи вартістю не більше ніж 6000 грн (до 01.09.2015 — 2500 грн) і зі строком корисного використання понад один рік.

МНМА не належать до основних засобів, тому різниці, які визначають згідно зі статтею 138 ПК, за такими активами у платника не виникають.

Різниці, які виникають під час нарахування амортизації необоротних активів, відображають у рядках 1.1.1 та 1.2.1 АМ додатка РІ до Податкової декларації з податку на прибуток підприємства. У цих рядках записують різниці, які виникають у разі нарахування амортизації необоротних активів без урахування амортизації МНМА.

Лист ДФС від 02.03.2017 № 4346/6/99-99-15-02-02-15

додаток

10 місяців передплати — 12 місяців експертної підтримки! Вигідна математика вересня для бухгалтера

image59

Статті за темою

Усі статті за темою

Рентна плата: як розрахувати, кому та коли сплачувати

Рентна плата — це плата за використання природних ресурсів. Надра, вода, лісові ресурси, радіочастотний ресурс — усе це об’єкти рентної плати. У консультації знайдете відповіді на запитання, хто й коли має звітувати, а також дізнаєтеся, з чого складається рентна плата
10171

Як проводять перевірки упродовж воєнного стану

У статті поговоримо про проведення перевірок під час воєнного стану в Україні. Розберемося, які перевірки проводять держоргани під час воєнного стану та кого може чекати штраф після перевірок.
28872

Підвищення кваліфікації бухгалтерів: нові вимоги та можливості

Якщо у вашому to-do list є пункти «підвищити свій професійний рівень», «стати більш цінним фахівцем», «розвиватися професійно», Вища школа Головбуха допоможе втілити все задумане. Ваші колеги вже встигли оцінити переваги нашої школи підвищення кваліфікації для бухгалтера, спробуйте і ви!
21323

Як перевірити контрагента перед співпрацею: інструкція для бухгалтера

Перевірка контрагента зумовлена реаліями ведення бізнесу в Україні. Адже якщо проводите операції із сумнівними контрагентами, ризикуєте, бо податківці можуть визнати ці операції нереальними і донарахувати податків. Аби не потрапити в халепу, упевніться в надійності потенційного контрагента. Підкажемо, на що зважати
32304

Платіжна інструкція 2025: правила заповнення та приклад

Платіжну інструкцію запровадили замість платіжного доручення. Тепер цей документ оформлюють лише з використанням номера рахунку у міжнародному форматі IBAN. Розбираємо, як правильно заповнити платіжну інструкцію, які реквізити вказати та на що звернути увагу, щоб уникнути помилок. Також наведемо приклад заповненого документа
135314

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді