Різниці, які виникають під час нарахування амортизації необоротних активів, визначають відповідно до вимог статті 138 Податкового кодексу України.
Облік основних засобів та їх відображення у фінансовій звітності регламентує П(С)БО 7 «Основні засоби». Так, основні засоби — це матеріальні активи, що їх підприємство утримує з метою використання у процесі виробництва/діяльності або постачання товарів, надання послуг, здавання в оренду іншим особам або для виконання адміністративних і соціально-культурних функцій. Очікуваний строк корисного використання (експлуатації) таких активів має перевищувати один рік (чи операційний цикл, якщо він довший за рік).
На відміну від правил бухобліку, у податковому обліку до малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА) відносять активи вартістю не більше ніж 6000 грн (до 01.09.2015 — 2500 грн) і зі строком корисного використання понад один рік.
МНМА не належать до основних засобів, тому різниці, які визначають згідно зі статтею 138 ПК, за такими активами у платника не виникають.
Різниці, які виникають під час нарахування амортизації необоротних активів, відображають у рядках 1.1.1 та 1.2.1 АМ додатка РІ до Податкової декларації з податку на прибуток підприємства. У цих рядках записують різниці, які виникають у разі нарахування амортизації необоротних активів без урахування амортизації МНМА.
Лист ДФС від 02.03.2017 № 4346/6/99-99-15-02-02-15
Мінімальна зарплата на весь 2025 рік визначена у розмірі 8000 грн на місяць та 48 грн на годину. На що впливає мінімальна зарплата у 2025 році, зокрема податки, ЄСВ, розрахунок лікарняних і декретних, «трудові» штрафи — в огляді
Війна триває, тому воєнний стан продовжують до 6 серпня 2025 року. Разом з ним триватиме й мобілізація. Про особливості в роботі, які очікують на бухгалтера через продовження воєнного стану і мобілізації, ― в коментарі експерта
Які товари потрапляють під оподаткування акцизом у 2025 році, про підакцизні товари та непідакцизні операції – у цьому огляді. Також про максимальні і мінімальні ціни на підакцизні товари в Україні, проблеми ідентифікації підакцизних товарів, штрафи за продаж підакцизних товарів неповнолітнім, ліцензування підакцизних товарів
Штучний інтелект (ШІ), зокрема його чат-бот ChatGPT, впевнено проникає у наше професійне життя. Не виняток — і бухгалтерія. Безперечно, є спокуса делегувати свої рутинні завдання комусь, хто може безвідмовно і точно провести розрахунки, без помилок заповнити і вчасно подати податкові звіти і декларації. Проте, чи безпечно це? Адже сам ШІ застерігає, що може помилятися і всю важливу інформацію потрібно перевіряти. Та й сумнівно, що податкова не випише штраф, бо «помилився ШІ, а не я». Розбираємо, яку частину своєї роботи бухгалтер може доручити штучному інтелекту, а яку — не варто
Розв’яжемо кейс: як оподаткувати ПДВ компенсацію комунальних витрат від орендаря або підрядника. Знатимете, чи буде право на податковий кредит, які ПДВ-зобов’язання матиме ЗОЗ та що записати в податкових накладних