Нові методи розроблення критеріїв щодо періодичності планових перевірок

Періодичність планових перевірок розроблятиметься за новими методами

Уряд уніфікував розроблення критеріїв, за якими оцінюють ступінь ризику від провадження господарської діяльності і визначають періодичність проведення планових перевірок, а також форми актів, що їх складають за результатами проведення планових та позапланових перевірок.

Переглянуто також Методику розроблення уніфікованих форм актів, що ї складають за результатами проведення планових (позапланових) перевірок.

Уточнено, що для органів місцевого самоврядування, які проводитимуть перевірки у відповідних сферах, критерії розробляють ЦОВВ, що забезпечують формування державної політики у відповідних сферах. Те саме стосується розроблення та затвердження уніфікованих форм актів перевірок.

Критерії розроблятимуть на підставі результатів аналізу якісних та кількісних показників (характеристик) діяльності суб’єктів господарювання, зокрема, з огляду на:

– статистичні дані про настання негативних наслідків від провадження діяльності суб’єктів господарювання, оцінку ступеня небезпеки господарської діяльності, порушення вимог законодавства;

– вид і сфери діяльності суб’єктів господарювання, вид і обсяг випуску продукції, виконаних робіт, наданих послуг;

– результати попередніх перевірок, наявність порушень у попередній діяльності суб’єктів господарювання (крім новостворених).

Залежно від ступеня ризику встановлено періодичність проведення планових перевірок. Їх проводитимуть:

– для суб’єктів господарювання, віднесених до високого ступеня ризику, — не частіше ніж один раз на два роки (зараз — раз на рік);

– для суб’єктів господарювання, віднесених до середнього ступеня ризику, — не частіше ніж один раз на три роки;

– для суб’єктів господарювання, віднесених до незначного ступеня ризику, — не частіше ніж один раз на п’ять років.

В уніфікованій формі акта перевірки має бути вичерпний перелік питань щодо проведення перевірки залежно від ступеня ризику. Причому до переліку питань щодо контролю за діями (бездіяльністю) перевіряльників мають бути включені, зокрема, питання:

– пред’явлення керівникові суб’єкта господарювання — юрособи, її відокремленого підрозділу або уповноваженій ним особі (ФОП або уповноваженій ним особі) посвідчення (направлення) та службового посвідчення посадової особи органу державного нагляду (контролю), і надання суб’єкту господарювання копії посвідчення (направлення);

– внесення запису про проведення заходу перед його початком до журналу реєстрації заходів державного нагляду (контролю) (за наявності такого журналу в суб’єкта господарювання).

Власне перелік питань щодо проведення заходу державного нагляду (контролю) має бути вичерпним.

Постанова КМУ від 24.05.2017 № 362


Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Акт податкової перевірки 2025

Акт податкової перевірки — це документ, яким частіше за все закінчується податкова перевірка. Що в ньому має бути і на що звернути увагу? Як використати інформацію з нього для оскарження та можливі варіанти дій після отримання акта? Які зміни у змісті акта податкової перевірки у 2025 році? Відповіді у консультації
35300

Оскарження податкового повідомлення-рішення 2025

У випадку, коли органи ДПС виявили порушення, платник податків отримує податкове повідомлення-рішення (ППР). Як бути, якщо не згодні із рішенням ДПС? У консультації знайдете, як виглядає скарга на податкове повідомлення-рішення (зразок), а також порядок оскарження ППР
43034

Як проводять перевірки упродовж воєнного стану

У статті поговоримо про проведення перевірок під час воєнного стану в Україні. Розберемося, які перевірки проводять держоргани під час воєнного стану та кого може чекати штраф після перевірок.
27180

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді