Законсервовані основні засоби не підлягають амортизації на час консервації
Об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є фінрезультат до оподаткування, визначений відповідно до бухобліку, з урахуванням різниць, які виникають відповідно до положень Податкового кодексу України (ПК). Різниці, які виникають під час нарахування амортизації необоротних активів, визначають відповідно до вимог статті 138 ПК.
Не амортизують і проводять за рахунок відповідних джерел витрати на придбання/самостійне виготовлення, а також витрати на ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення невиробничих основних засобів (пп. 138.3.2 ПК).
Невиробничі основні засоби — це основні засоби, не призначені для використання в господарській діяльності платника податку. Своєю чергою, господарською діяльністю вважають діяльність особи, що пов’язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямовану на отримання доходу.
Тому нерухоме майно, розміщене на території проведення антитерористичної операції, яке не використовує платник податку у господарській діяльності, у т. ч. у період його консервації, не підлягає податковій амортизації.
Лист ДФС від 15.06.2017 № 675/6/99-99-15-02-02-15/ІПК
Як виправити: ► недонараховану зарплату ► недоплату відпускних, лікарняних, декретних ► переплату ► помилкові базу та суму ЄСВ
Інвентаризація на підприємстві: чому вона важлива, як правильно підготуватися, хто відповідає за її проведення. Розглядаємо особливості річної інвентаризації, строки та процедуру, а також як скласти наказ
Списання палива — складна ділянка бухгалтерського обліку, до якої завжди проявляє цікавість податкова, оскільки знає, що тут майже завжди можна «щось» знайти. У огляді розповімо про норми витрат пального, їхнього застосування, документальне оформлення, подорожні листи, акт списання палива зразок заповнення, проводки
У статті знайдете бланк акта приймання-передачі основних засобів 2025 року та зразок його заповнення з поясненнями
Як правильно оформити списання основних засобів, аби не було податкового зобов’язання з ПДВ? Як відобразити списання основних засобів у бухгалтерських проведеннях? Які акти списання основних засобів використати? Відповіді на ці та інші питання — отримаєте в консультації
Причиною нестач або лишків ТМЦ може бути й звичайна плутанина під час здійснення операцій з окремими видами запасів. У такій ситуації, найпевніше, маємо справу з пересортицею. А взаємозалік інвентаризаційних різниць провести можна не завжди. За яких умов це дозволено і якими будуть податкові наслідки пересортиці — у статті