Законсервовані основні засоби не амортизують

Блок під заголовком новини 1 Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Головбух» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення 

Законсервовані основні засоби не підлягають амортизації на час консервації

Об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є фінрезультат до оподаткування, визначений відповідно до бухобліку, з урахуванням різниць, які виникають відповідно до положень Податкового кодексу України (ПК). Різниці, які виникають під час нарахування амортизації необоротних активів, визначають відповідно до вимог статті 138 ПК.

Не амортизують і проводять за рахунок відповідних джерел витрати на придбання/самостійне виготовлення, а також витрати на ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення невиробничих основних засобів (пп. 138.3.2 ПК).

Невиробничі основні засоби — це основні засоби, не призначені для використання в господарській діяльності платника податку. Своєю чергою, господарською діяльністю вважають діяльність особи, що пов’язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямовану на отримання доходу.

Тому нерухоме майно, розміщене на території проведення антитерористичної операції, яке не використовує платник податку у господарській діяльності, у т. ч. у період його консервації, не підлягає податковій амортизації.

Лист ДФС від 15.06.2017 № 675/6/99-99-15-02-02-15/ІПК

додаток

👇 Осіння пропозиція для бухгалтерів

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Форма ведення обліку товарних запасів ФОП: як організувати

Товарний облік — звична річ для ФОПів. Та чи впевнені ви, що організували облік товарних запасів в усіх необхідних випадках? Проаналізуємо нормативку, наголосимо на документації, розберемо практичні ситуації
54429

Інвентаризація 2026: порядок проведення, строки та оформлення результатів

Інвентаризація на підприємстві: чому вона важлива, як правильно підготуватися, хто відповідає за її проведення. Розглядаємо особливості річної інвентаризації, строки та процедуру, а також як скласти наказ
273128

Переоцінка основних засобів 2026

У консультації розповімо про періодичність проведення переоцінки основних засобів на підприємстві, перелік суб’єктів, які мають право провести справедливу оцінку, та її вплив на податок на прибуток
43304

Знищено майно через бойові дії: як бухгалтеру списати основні засоби

Пошкоджене або знищене війною майно не завжди можна одразу списати з балансу. З’ясуємо, коли потрібна інвентаризація, які документи підтвердять втрати та як провести списання знищених основних засобів в обліку
735

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді