Законопроектом «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо заходів з детінізації обігу товарів і послуг» розробники зазначають детінізацію окремих галузей економіки України, а саме торговельної діяльності з продажу технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, ювелірних чи побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння та підакцизних товарів, тобто саме тих галузей, в яких здійснюється продаж товарів великого та середнього цінового сегменту, товарів, не віднесених до категорії «товарів першої необхідності» та товарів, які мають безпосередній вплив на життя та здоров’я населення.
Чи покарають за воєнного стану за неподання звітності
Крім того, метою цього законопроекту є усунення можливих зловживань при здійсненні перепродажу вищевказаних категорій товарів від одного суб’єкта спрощеної системи оподаткування до іншого з метою прикриття незаконного або напівлегального походження таких товарів.
Насправді законопроект передбачає не тільки розширення сфери обов`язкового застосування РРО, ведення обліку товарних запасів і запровадження нових штрафних санкцій для підприємців, а і передбачає також фактичне скасування права на спрощену систему оподаткування для деяких видів господарської діяльності.
Державна регуляторна служба України виступає категорично проти такого законопроекту, адже було проведено аналіз регуляторного впливу цього проекту закону на мікробізнес. Висновки не втішні. Втілення норм цього законопроекту у життя, у запропоновай депутатами формі, буде коштувати мікробізнесу України 14,9 мільярди гривень. Це колосальна сума для такого виду підприємців. Отже, кількість легального мікробізнесу може суттєво скоротитися, впаде обсяг легального товарообігу, також це призведе до підвищення цін.
Головні витрати для мікробізнесу відповідно до цього законопроекту полягають у введенні тотального обліку витрат на підставі документів, які сьогодні не ведуться суб’єктами господарювання, що користуються спрощеною системою оподаткування.
У разі прийняття цього законопроекту сума втрат для мікробізнесу може бути і значно більшою за вищезазначені 14,9 мільярди гривень, бо і штрафні санкції можуть бути значно більшими, ніж закладені 10% у аналізі регуляторного впливу до цього законопроекту, який провела Громадська рада при ДРС.
► Як єдиноподатнику визначити граничний обсяг доходу для застосування РРО
ДРС наполягає, що такі витрати, які може понести малий бізнес у випадку прийняття такого законопроекту, надзвичайно великі та залишається прихильником тієї позиції, що збільшення фіскального навантаження на суб’єктів підприємницького середовища, в тому числі за рахунок механізму розширення сфер застосування реєстраторів розрахункових операцій, ніяким чином не може використовуватися в якості боротьби з фактом реалізації неврахованої та/або контрабандної продукції.
Отже, підтримку запропонованого проекту закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо заходів з детінізації обігу товарів і послуг» (реєстраційний номер 7142) вважає недоцільною.